Föryngring

Timeout från Skogsforum.

92 inlägg 30564 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

anersimyra  
#441210 Politiksnack likt vargfrågan har ju en tendens att både spåra ur och totalhaverera per omgående.. :shock: undantaget är " vargsnacket " här på SF, det lilla jag hittils sett är både sakligt och sansat diskuterat.. :-BD

Arevo
Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

tallen100  
#441212
anersimyra skrev:Politiksnack likt vargfrågan har ju en tendens att både spåra ur och totalhaverera per omgående.. :shock: undantaget är " vargsnacket " här på SF, det lilla jag hittils sett är både sakligt och sansat diskuterat.. :-BD

:lol: jo så är det.

Klart det är sakligt och sansat i vargtråden där är ju jag med och diskuterar ;) :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

hlb  
#446908 Idag har min TO från SFO varat i en månad. Första veckan var abstinensen svår, men sedan har tiden lärt mig att livet går vidare även utan forum. Jag har läst lite ibland och uppskattat Fredriks mycket ärliga och välformulerade kommentar. Jag ser också att det finns folk som tycker att jag tar väl mycket plats och den kritiken tar jag åt mig och ransonerar framtida inlägg till sådana, där jag verkligen tycker mig kunna tillföra något till tråden.
Några av de klokaste på forumet ger rådet att inte läsa de inlägg man inte uppskattar och det rådet kommer jag att följa i framtiden. Här har man ju möjlighet att få nästan samma makt som moderatorn, men också specialanpassat till din egen person.
Nu smyger jag alltså in igen och känner mig för.

   TS
Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

Blivande snickare  
#446911 Välkommen åter hlb! :coffee-time:

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

Tosca  
#446922 Gott så, själv har jag haft mer en ofrivillig TO från att forumet, ibland räcker visst inte tiden till.
På vissa sätt tycker jag det är skönt att ha missat de värsta vindarna kring denna frågas ursprung, men jag tror samtidigt att det finns poänger med den resoluta inställningen som uppstått kring ämnen som lätt spårar ur.

Nu har jag nöjet av 26 sidor av olästa inlägg framför mig, vilket gör att jag till och med skulle klara av en veckas rejäl förkylning utan att tråkas ut alltför mycket.

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

tallen100  
#446951 Trevligt att du är tillbaka :grin: , du har varit saknad..

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Erre  
#446954 +1 på det! 🤗

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446958 Gött Hlb att du är tillbaka!
Tänker fortfarande på den trevliga träffen hemma hos dig!
Den var mycket givande o trevlig.

/Vesslan

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

Robertberg  
#446959 Bra att du är tillbaka hlb!
För mig är du en förebild. Aktiv erfaren skogsbrukare med många egna idéer och inte rädd för att förverkliga dem, stort som smått, med allt vad det innebär.
Det är såna som du som hjälper oss andra intresserade framåt. Hade varit en dröm att bo granne med dig så att mista dig från forumet vore en stor förlust!
Att du skulle ta för mycket plats här förstår jag inte..

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

JensSkoog  
#446961
hlb skrev:....Jag ser också att det finns folk som tycker att jag tar väl mycket plats och den kritiken tar jag åt mig och ransonerar framtida inlägg till sådana, där jag verkligen tycker mig kunna tillföra något till tråden.....
Nu smyger jag alltså in igen och känner mig för.

Välkommen tillbaks, @hlb 🤗

Jag har saknat dig, och saknat dina kunniga och välformulerade inlägg, och du tar absolut inte för mycket plats!
Jag har ofta i din frånvaro tänkt att jag skulle skicka dig en PM och be dig komma tillbaka. Du har ju alltid något att bjuda på som lyfter trådar, och jag hoppas att du inte ransonerar i framtiden!

Skogsforum hade inte varit det samma om alla skulle sitta där och hålla tillbaka vad dom tänker. Skogsforum är, som alla forum, beroende av trafik, att någon skriver och många gör visit och läser, och senn skriver om dom känner för det.
Själv är jag väl en pest och en plåga här på Forum med mina, enligt statistiken, 5,0 inlägg pr. dag, men jag tänker som så att alla har full fridom till att läsa eller låta bli. Jag har väl inte så mycket att bidraga med, annat än lite uppmuntran till någon och några okunniga och dumma frågor till andra, med det är ochså med på att hålla Forum i gång, så jag blir enadatills någon kastar mig ut :wink:

Senn är det ju något som betyder oerhörd mycket för mig, och det är att det i huvudsak har varit en god och trevlig ton här. Det gör att man känner sig hemma på ett forum där man möter andra med samma intress :-bd

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

sundelius  
#446964 Vad skoj att du är tillbaka hlb 🤗
Jag vänder mig emot att du upplever att vissa tycker att du tar för stor plats, har inte uppfattat någon kommentar som det och det är inte troligt heller. Tvärtom har vi saknat dina inlägg och din kunskap :smile:

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Seb macahan  
#446965 Ställer mig i kön och bugar dig välkommen tillbaka hlb. Du har saknats. Gällande o ta plats så är det nog inget du ska fundera över. Vi är olika karaktärer med olika behov och begrepp att uttrycka sig precis som i övriga samhället. När någon "tar för mycket plats" har det oftast med o göra att innehållet är "näringsfattigt" vilket man absolut inte kan beskylla dig för.
Det finns andra på forumet som tar betydligt mer plats och kan vara ganska provocerande ibland [emoji2] men har nån åsikter om det så får ni väl "fläta" till mig så ska jag skärpa mig..
Som sagt roligt att du är tillbaka!

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

Anton k  
#446969 Några personliga tankar. Jag är ingen som skriver ofta, mycket eller bra. Om det är något jag undrar så frågar jag oftast en kort fråga o hoppas att någon svarar med det jag vill veta, jag tar inte heller tiden att sitta o skriva långa utlägg om det ena o det andra, men jag läser ofta och gärna. Så om alla var som mig så skulle inte ett forum funka, det finns många andra som skriver mycket, bra och intressant och sen lär man sig lite med tiden vem man tycker har sunda värderingar och är kunnig inom ämnena som florerar på forumet. Jag tycker det är synd att det ska tas timeout eller att man blir osams härinne, klart man har olika synsätt på saker men man kan ju välja om man vill läsa/skriva/svara, lägg krutet på det som ger tillbaka o det som intresserar. Personligen läser jag mest det som handlar om manuellt arbete i skogen o viss del om maskiner. Som gammal skotarentreprenör så vill man ju ha lite koll vad som händer i den branschen. Så jag hoppas att ni som skriver mycket, ofta, gärna fortsätter med det så jag har nått att läsa! MVH

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

hlb  
#447019 Tack alla för alltför snälla kommentarer. Robertberg, jag skulle gilla dig som granne. Du har ju kraftiga traktorer. Kan du inte sätta dragkrokar på fastigheten och spänna för. Koppla gärna på Erres också.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Traktordave  
#447020 Kul att du är tillbaka! Kör på och skriv det du tänker. Brukar bli bäst i slutändan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).