Motorsåg och handhållet

Se upp för Sibro - Jetshop

46 inlägg 26364 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

bm555  
#445936 :shock: Jag kan rekommendera Gårab. Bra priser. Jag handlar av dom och allt fungerar bra.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445987 Hur väljer du vilken prudukt do ska köpa? Är det enbart priset som avgör?

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

moran  
#446063 Konstig mentalitet på det här forument. Istället för att fukusera på problemet, visas skadeglädje och försök till analys av min dåliga upphandling. Näthandel är bra för oss i glesbygd med 10 mil eller mer till lokala handlare, men oseriösa nätsaiter och bluffmakare skall rensas bort. Heder till uppstarten av tråden, varningen är befogad, synd bara att jag inte såg den före köpet.

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Fredrik Reuter  
#446064 Hej,
Ja, jag vet inte om det är så mycket skadeglädje moran, jag tror det är ett försök att hjälpa till.
Det hela kan ha sin grund i det vi diskuterat många gånger om det faktum hur det funkar med garanti och service om man handlar över nätet. Att det kan kännas säkrare att handla av en fysisk butik.

Men är det en dålig ÅF så är det en dålig ÅF, oavsett om det är på nätet eller i fysisk butik. IMO.

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446078 Jo, men i fysisk butik läggs inte 3000 pistoler på disken utan man har nåt med sig ut särskilt enkelt.

Det finns en risk med internet, postorder etc. Det vet man eller lär man sig. Jag har lärt mig, det har många fler här med gjort. Skadeglad är jag inte på något vis. Snarare tacksam att nån vågar berätta när det blir fel.
Fel blir det oavsett, kanske inte ofta alltid, men nån gång. Frågan är vad man gör då? Hur rättas det till?

Min fråga "Hur väljer du vilken prudukt do ska köpa? Är det enbart priset som avgör?" har jag ställt ett flertal gånger genom åren av olika anledningar. Den är inte kommentar till något utan en enkel fråga som oftast blir obesvarad.
Att välja prudukter är inte lätt alls på något vis oberoende av inköpställe.

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446082 Att det i glesbygd är surt o ta sig 10 mil till handlare kan jag förstå, men det brukar löna sig om handlaren är kunnig erfaren och intresserad.
Finns de som kör 10mil + utan att bo i glesbygd med för att hitta vad de tycker funkar bra.
Med lite planering och framförhållning blir det inte många besök hos verkstad/år i daglig drift.

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

axwell  
#446083
Mange skrev:Jo, men i fysisk butik läggs inte 3000 pistoler på disken utan man har nåt med sig ut särskilt enkelt.


Inte ? Största Husqvarna-ÅF i Sundsvallsregionen beställer inte hem reservdelar till sina produkter utan att kunden betalar vid beställningen.

Undviker självfallet den ÅF:n så långt det är möjligt.

Webben är smidigare än en dålig ÅF hur väletablerad den än är.

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Vardon  
#446084
Mange skrev:Jo, men i fysisk butik läggs inte 3000 pistoler på disken utan man har nåt med sig ut särskilt enkelt.



Nja... Man kan lägga mer pengar än så på saker. När sedan leveransen kommer så stämmer det inte riktigt, säljaren visste inte vad han svarade på och sen kan de bli väldigt slingriga. Allt man orkar göra då är att aldrig handla där igen. Du sitter liksom i samma fälla.

Tycker det är bra med såna här inlägg som varnar för företag. Tänk gärna på när ni skriver inlägg tex här är rubriken "se upp för" inled gärna inlägget sen med "Jag vill varna för ..." så ökar det chansen för träffar på google.

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

axwell  
#446086
Vardon skrev:Tycker det är bra med såna här inlägg som varnar för företag. Tänk gärna på när ni skriver inlägg tex här är rubriken "se upp för" inled gärna inlägget sen med "Jag vill varna för ..." så ökar det chansen för träffar på google.


Vill varna för Servicecentralen i Sundsvall som även har sin verksamhet i Söderhamn och Östersund.

Se tidigare inlägg.

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446109 beställde för två veckor sen, innan jag såg tråden... har köpt innan av de ... fick ett mail för en vecka sen att den var "Varorna Ni beställt från Sibro är nu packade och är lämnad till transport. " men inte nått kollid, eller nått annat i mailet..
Frågan är om man är blåst på pengarna, de går ju inte få tag i de..

Vill därimot hissa Gråab som jag köpte kejdor och svärd av, samma som sibro, men de kom efter 2 dagar, samt att de ringde till mig och verifierade att de skulle passa till den aktuella japa 300an :) toppen helt enkelt!

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446115 Jag vet inte vad era handlare har för öppettider, men eftersomhag jobbar i stan så kan jag springa 3-7km enkel väg och handla grejer på tex Biltema, Entreprenadbutiken, Swedol mm. Inga städ förstås, rygga tål inte allt.

Om jag skall ha något som väger mer än 1 kg eller så, blir det besvärligt. Gå att ta på bussen - som jag gjorde med sågen - men då går det 1 timme.

Att ta bilen in till Gbg är inte att tänka på, och efter arbetets slut är handlarna stängda.

Att beställa kedjor, svärd och delar till traktorn, tunga verktyg mm är både smidigare och billigare på nätet och går snabbare. Ibland blir det fel, men det är inte ofta. Ibland behöver jag se på grejerna innan, och då är det ett jäkla åkande fram och tillbaka över halva Västergötland med bilen. Avskyr det.


Sitter hellre framför datorn på kvällen och beställer grejer än stressar runt och letar innan stängningsdags.

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Hema  
#446119 Än smidigare blir det med en HVA-ÅF som inte har lördagsöppet i en stad med över 100.000 invånare..

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446122 De flesta handlarna jag känner till har öppet till minst 17. Skulle det vara nåt speciellt så brukar det lösa sig.
De som servar hos handlare brukar ha lite rutin och är det en bra kund så löser sig det mesta.

Är det en stad med 100 000 invånare är där säkert fler ställen o kolla än ett...

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446134 Det brukar lösa sig rätt bra med näthandlare också. Och där kan man sitta efter jobbet och handla i lugn och ro.

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446187 Nu är jag inte helt novis och oerfaren av näthandel och denna tråden är ett exempel på att det inte hjälper o sitta hemma i lung o ro.
Har du nåt bra tips o hjälpa Moran och andra som har problem uppskattar de säkert den hjälp du kan se oavsett var du är lung eller inte.
Jag vet ett 50-tal till senaste månaderna som blivit blåsta på lite varierande sätt och även de blir nog glada om du kan hjälpa dem.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).