Servicebyggnader

Port

11 inlägg 9735 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Port

Simon.M  
#443555 Tänkte höra om någon av er har erfarenhet av garagexpertens portar dom verkar ju väldigt billiga funderar på denna http://garageexperten.com/vara-produkte ... 000-x-3000 till garage delen på maskinhallen så jag kan få in traktorn vid behov i värmen då jag inte tänkte ha hela uppvärmd. Normalpris är ju runt 25 000-30 000kr för en sådan på andra ställen med motor när jag kikat runt



   TS
Användarvisningsbild

Re: Port

Fredrik Reuter  
#445998 Bumpar tråden lite.
Kan inte hjälpa dig annat med en bump.

Fast det borde finnas flertalet som har byggt maskinhallar med portar så jag tror det kan komma tips!

Avatar Fallback

Re: Port

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446047 Har dålig koll på garageexperten.
När jag valde port var det takhöjden som avgjorde att det blev en vikport(eab). Är helnöjd med denna.
Vill även minnas att det var något med att jag ville ha en svart port och att den skulle ligga i söderläge som även tala för vikport.

Avatar Fallback

Re: Port

axwell  
#446080 Valde en port som utnyttjade optimala höjden bäst. Ännu lägre priser än Garageexperten men ändå inte värd att lägga pengarna på.
Idag skulle jag se till att få se och känna på en monterad port, inte som när jag köpte hopvikt på en lastpall.

Garageexperten ger för lite info om sitt företag och produkter för att jag skulle våga satsa på dom.
Namnet påminner misstänkt mycket om det etablerade företaget Garageportexperten som ju har portar i andra prislägen.

https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/f%C3 ... -2400x2125

Köp inte den den här heller !

Avatar Fallback

Re: Port

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446090 Oj,
jag trodde det var garageportexperten tråden ansåg. Där ser man vad lätt det är att se fel.

Avatar Fallback

Re: Port

Simon.M  
#446191 Tydligen håller dom på att bygga upp en visningshall i Jönköping där firman ligger skulle vara klar om någon vecka enligt säljaren jag pratade med. Så kanske får åka o kika på en där innan jag bestämmer mig är mest motorn jag är nervös över men dom flesta kanske tillverkar sina motorer i Asien idag

   TS
Användarvisningsbild

Re: Port

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446193 En skillnad jag sett mellan Crawford och Hörmann på likvärdiga taksjutportar är att
Hörmann har skruvfjäder och gjutna gångjärn, Crawford har horisontella långa fjädrar och pressade tunnplåtsgångjärn.
Hörmann ger ett betydligt mer påkostat intryck.
Men, utvecklingen går framåt så vad som gäller på nya portar idag kan jag inte svara på
men Prido takskjut och vikport har jag testat och de funkar bra, men de jag testat var jättestora
och inte helt jämförbara med de tidigare nämnda.

Användarvisningsbild

Re: Port

johan__  
#667914 Hej,

jag inser att tråden är lite gammalt, men ville fråga ändå. Har ni på jakt efter en port hittat något bra? Kan ni dela era erfarenheter under tiden?
Vill också köpa en för maskinhallen, men det finns så många leverantörer 🤔
Tack för hjälpen!

Avatar Fallback

Re: Port

JoTh  
#667916
johan__ skrev:Hej,

jag inser att tråden är lite gammalt, men ville fråga ändå. Har ni på jakt efter en port hittat något bra? Kan ni dela era erfarenheter under tiden?
Vill också köpa en för maskinhallen, men det finns så många leverantörer 🤔
Tack för hjälpen!


Beroende på om du önskar isolerad port eller mera typ skjutport skiljer det sig givetvis. Har själv både takskjutportar från Crawford och vikportar från Prido, dock inga skjutportar av nyare prefab typ Henderson.
De mest prisvärda portarna med minst underhåll samt enklast att montera är de Prido vikportar vi har.
Pridos vikportar var de mest prisvärda då vi senast köpte portar.

Användarvisningsbild

Re: Port

johan__  
#668166 Tack så mycket för svaret! Väldigt hjälpsamt 🙂 Behöver isolerad port för jag har maskiner i hallen... Kollade lite runt på Prido och de verkar ha grymma lösningar. Jag har nu också hittat en leverantör som heter Krafer (https://www.krafer.se/produkter/garagep ... ustriport/). Har ni hört talas om den?

Avatar Fallback

Re: Port

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#668360 Något annat att nämna är Criva:
https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige?q=criva&

Just slagportarna tycker jag verkar intressanta, eller är det törrt med stor slagport? 🙃
Kanske mindre rackligt än en billig takskjutport?
https://www.blocket.se/annons/flera%20p ... r/76350693

"Alla portar lev komplett med ram & trycke samt EU lås.
B/H
2500/2100 10.500.- + moms ( Med fönster 11.500.-)
2500/2500 10.500.- + moms ( Med fönster 11.500.-)
3000/2500 11.500.- + moms ( Med fönster 12.500.- )
3000/3000 12.500.- + moms ( Med fönster 13.500.- )
3000/3500 14.000.- + moms ( Med fönster 15.000.- )
3500/3000 14.000.- + moms ( Med fönster 15.000.- )
3000/4000 16.000 .- + moms ( Med fönster 17.000.-)

3500/3500 15.500.- + moms ( Med fönster 16.500.- )
3500/4000 16.500.- + moms ( Med fönster 17.500.- )
4000/4000 17.500.- + moms ( Med fönster 18.500.-)"

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).