Socialt (mer om oss)

Gissa nedkomsten!

142 inlägg 41209 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gissa nedkomsten!

Thunborg  
#44405 Pojke 4,2 kg .. Fre 19/12 .. 16:15 :lol: Och föresten lycka till :-bd

Elmia
Avatar Fallback

Re: Gissa nedkomsten!

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44416 lördag 20/12 05:00 :smile:

Avatar Fallback

Re: Gissa nedkomsten!

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44431 lördag, runt 17 tiden :grin:

Avatar Fallback

Re: Gissa nedkomsten!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44444 jag har som tidigare sagt gett upp gissningen och säger enligt tidigare en lucia eller tomte ...oavsett så hoppas jag att det går bra , och att få en liten till jul kanske är en av de finaste klappar man kan få :smile: ... men det går säkert bra , det känner jag på mig ! och blir det en liten lucia , så får hon vara lucia -09 här på forumet :smile:

Användarvisningsbild

Re: Gissa nedkomsten!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44458
masterchief skrev:Avsaknaden av nya bud verkade ha effekt för nu ska vi fara iväg, hon har haft riktigt tuffa värkar sedan kl4 inatt, nu ligger de på ca 6-7 minuter.
Håll tummarna :grin:

Det gör vi, även för oss vilkas tips verkar gå åt skogen :grin: Hoppas det det går bra och att trean blir en härlig utökning av familjen :!:

Användarvisningsbild

Re: Gissa nedkomsten!

masterchief  
#44537 Sådär var det klart :-bd
Vi for in på fredagsmorgonen till BB då värkarna var hårda och täta, väl inne så hade hon inte börjat öppna sig så vi fick fördriva tiden ett par timmar för att sedan mäta igen. Värkarna höll i sig, men forfarande ingen öppning av livmodertappen :oops:
Jaja efter lite övervägande av läget, värkarbetet var igång, men ingen öppning i skikte än så länge, så fick vi åka hemmåt för att se hur läget yttrade sig.
Kom hemmåt vid kl 19 på kvällen. Carola tog sig ett bad, snarare retade upp värkarna. framåt midnatt var det riktigt jobbigt, trots att värkarna hade glesnat lite så var de betydligt hårdare.
Tabletterna vi fått för lindring hjälpte inte längre så vi för iväg i blixthalkan till BB igen.
Väl framme vid strax efter kl 1, då hade hon börjat öppna sig :grin:
Värkarbetet tog därefter en brutal fart, så från strax efter ett till kl 02.50 så öppnade hon sig full ut.
Tog alla där lite med storm med vilken fart det tog, tanken från början var epiduralbedövning men det var inte tid att tänka på.
Lite bekymmersamt så började barnet bli påverkat av det hårda värkarbetet.
En barnläkare kalledes dit för att ge brikanyl som skulle föhala värkarna lite, men när han kommit dit 2 min efter han kallades så var det försent med uppehållande medicinering, så det blev att dra ut barnet lite halvbrutalt med sugklocka samtidigt med att de pressade på Carolas mage när hon hade värkar.
Kl 03.00 började hon krysta, kl 03.08 var det klart. Dock fick de hjälpa barnet på traven med andningen, men det fungerade klockrent.
Ska kika vem som gissade närmast, men inte nu, lider av lite sömnbrist då jag mer eller mindra varit vaken nonstop sedan tidigt igår morse :wink:
Carola och Moa just nu
Michelingumma i bilstolen
Moa
15 minuter efter förlossning

Användarvisningsbild

Re: Gissa nedkomsten!

Skogshuggarn  
#44544 Grattis!!!!!!! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Gissa nedkomsten!

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44546 naaw så söt :) Grattis Masterchief :D

Användarvisningsbild

Re: Gissa nedkomsten!

swe#kipp  
#44547 Stort grattis :D
Vad skönt att det är klart och glädjande att det gick bra :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Gissa nedkomsten!

totte  
#44548 Jamen ett jättegrattis! Det satt långt inne men till slut så! Bra jobbat måste jag säga. Hoppas alla mår bra, önskar all lycka till den nu utökade familjen! Måste säga att det har varit högspännande att följa detta drama.

Användarvisningsbild

Re: Gissa nedkomsten!

masterchief  
#44549 Jodå, kan lugna alla med att allt verkar ok med alla parter, Moa som flickan heter, mäter förövrigt 52 cm och väger 3780gram, mår kanon, inga aber vid undersökningen idag av barnläkaren, Carola mår efter omständigheterna bra trots den häftiga förlossningen, behövde inte sys eller något sånt., själv är jag trött men lycklig, inte ofta man har tårar i ögonen, men ikväll är en sådan kväll :grin:

Avatar Fallback

Re: Gissa nedkomsten!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44551 fan va härligt att se dessa bilder :lol: , jag sa ju att det skulle gå bra ;) och nog blev det en liten lucia alltid =)) bättre sent än aldrig .. ha det så gott och sköt om er
mvh från norrland :grin: :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Gissa nedkomsten!

totte  
#44552 Får man lov att bjuda på denna i all hast tillfixade utsökta havanna cigarr.


Avatar Fallback

Re: Gissa nedkomsten!

M_M  
#44563 Stort grattis! 🤗

Avatar Fallback

Re: Gissa nedkomsten!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44564 jajjemen !! hehe! är ju ickerökare , men bebisar brukar kräva cigarrer av finaste slag ..så det är läge nu =))

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar