Servicebyggnader

Maskinhall

159 inlägg 70422 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#442789 Vill man vara säker på skonsammast möjliga sprängning så kräv elektroniska tändare, de är
väsentligt dyrare men kan ju vara en trygghetsskapande åtgärd.

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#442893 Har nu ringt och pratat med strängaren besiktningsfirman låg 10 mil hemifrån fans antagligen ingen närmare som jobbade med sådant och sen skulle sotare dit före och efter och trycka skorstenen så är väl det som kostar så mycket men var inget exakt pris. Men runt 10-12 000 trodde han

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#443810
DSC_0053.JPG
bereder plats för madkinhallen

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#444051
DSC_0055.JPG
DSC_0054.JPG
det går framåt

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#445356
DSC_0063.JPG
då var det sprängt blir nog inga fuktproblem i den plattan

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445372 Härligt, var det mer jobb eller nåt jmfr vad du räknade med?

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#445512 Nej det går enligt planen blev mer sten än vad jag räknat med när berget var sprängt så det var ju positivt då jag behöver höja ca 1m i andra änden. Så behövs ju inte köpa in något fylle verkar som det räcker precis lagom

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#445529
DSC_0065.JPG

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#445815 Måtten kommer troligtvis bli 10*23m har inte plats för större ska ha en motordriven taksjutport till den uppvärmda delen och en vikport till hallen på samma kortsida så hallen kommer ju bli som ett L om ni förstår hur jag menar tror ni det skulle vara bra med 2 vikportar på andra sidan med
IMG_1489954839.663479.jpg
dessa Prido lutar det åt kommer mura upp en rad mursten på plattan så är ju lite drygt att sätta in någon i efterhand

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445834 Prido är bra. Lägg gärna upp ritningar eller skisser så vi kan debattera

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#445841 Har inga ritningar och inget bestämt men blir nog runt 10*23m. Får hem grusbilar i veckan och ska jämna till området som sprängstenen ligger på sen får jag ta och mäta nogare hur stort som får plats.kommer byggas utan ritning fritt från huvudet takhöjden blir 3.90 plus en mursten så en bit över 4 meter. Har en bild från lövångers som jag kommer utgåifrån design mässigt sen får man se hur det blir under resans gång men är ju bra med en plan att börja med [emoji6]
IMG_1489959276.876467.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#445842 Låter bra att du tycker Prido är bra dom är ju skapligt billiga nästan billigare än att bygga vägg med brädor och isolering [emoji6]

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#445844 Den är ju svensk tillverkad och fabriken ligger inte så farligt långt bort så tror jag hämtar portarna själv där. Värre med garageporten jag tror jag kommer beställa från garageexperten en 3*3 takskjuts port med motor för 10300kr ink moms låter ju nästan för billigt var tillverkad i Asien sa han när jag ringde men skulle vara bra isolering
IMG_1489960340.683515.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445878 Invändigt bör nog hallen vara över 4m ifall man tänkt ha en 2-pelarlyft eller liknande
Jag hade bara 10cm marginal när jag satte in min, så kolla upp det.

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Blivande snickare  
#445887 Jag skulle rekommendera att du bygger för minst 4.20 frihöjd när du ändå är så högt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).