johan eriksson skrev:
johan eriksson skrev:Är inte brickan till drivning av oljepumpen?
Kristian84 skrev:johan eriksson skrev:Är inte brickan till drivning av oljepumpen?
JAAAA de är de ju[emoji4]
Kristian84 skrev:Kristian84 skrev:johan eriksson skrev:Är inte brickan till drivning av oljepumpen?
JAAAA de är de ju[emoji4]
Men om den brickan nyper över axeln kommer ju kedjan börja snurra
totte skrev:Kristian84 skrev:Kristian84 skrev:[quote="johan eriksson"]Är inte brickan till drivning av oljepumpen?
JAAAA de är de ju[emoji4]
Men om den brickan nyper över axeln kommer ju kedjan börja snurra
källefall8 skrev:På en 435 tror jag knappast att det är smörjkanal i vevaxeln, dvs ska du smörja nållagret får du demontera kopplingen. Jag smörjer aldrig nållagret i vilket fall å låter man bli det så kommer kedjeoljan ner å då smörjer den. Det fungerar, jag behöver inte byta nållagret iaf.
Kristian84 skrev:Då är de därför kedjan snurrar, VI FANN FELET[emoji106][emoji4]
De sitter en spiral fjäder på den, skulle man klippa av fjädern lite eller ska ja gå på med en borr?
totte skrev:Kristian84 skrev:Då är de därför kedjan snurrar, VI FANN FELET[emoji106][emoji4]
De sitter en spiral fjäder på den, skulle man klippa av fjädern lite eller ska ja gå på med en borr?
Hur då sitter en spiralfjäder på den? Förklara eller visa bild annars är det omöjligt att svara.
totte skrev:Ja om jag tolkar det rätt så är det alltså den tråden som fungerar som snäckdrev och driver oljepumpen. Förstår inte alls hur den skulle kunna gör att drevet går kärvt på vevaxeln.
Mange skrev:Gör inte det. Då blir det värre. Det går säkert o rensa/jämna till. Annars byt!
Den har gått varm av en anledning. Plasten har smält och dragits ut vilket senare klämmer när den kallnat.
Att den finns är för att oljepump inte ska driva på¨tomgång. Mycket tomgångskörning gör att de inte får olja och går varma.
Även snålställda kan gå varmt.