ATV och UTV i skogen

Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

30 inlägg 11402 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Blomqvist  
#444228 Jag har idag en Honda Foreman 500FE2 -14 som ska säljas eftersom jag behöver en tvåsitsig maskin, samt att mina behov har förändrats.

Är det bara Can-Am och Polaris som finns som tvåsitsiga?
Jag hade nästan helt bestämt mig för att köpa en Can-Am Outlander 1000 Max Pro, men börjar tveka.
Finns det inga japanska fabrikat med dubbeldyna? Jag är ju så vansinnigt nöjd med hondan!

Skulle det gå att köpa till någon form av universalväska med ryggstöd och dyna för passagerare till en ensitsig maskin och göra den tvåsitsig, för dom gånger man åker två?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

DrW  
#444310 Hittade inget annat än vad du gjort när jag sökte runt förra sommaren. Slutade med att jag köpte en UTV då det ffa var personer och utrustning jag behövde transportera. Den har ju sina begränsningar i den värsta terrängen så är det där du tänkt färdas är det ju inget alternativ!

Avatar Fallback

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Hema  
#444325 Cfmoto ligger väl snäppet under japanerna, men säljer mest i Sverige om jag minns rätt och har modeller där man kan sitta två.

Användarvisningsbild

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Blomqvist  
#444328 Undrar hur CF står sig kvalitetsmässigt mot Can-Am och Polaris.
Dom Can-Am jag provat har inte direkt imponerat i kvalitetsintryck, men dom har gått riktigt bra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Hema  
#444329 Prova en vetja. :)

Användarvisningsbild

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Blomqvist  
#444503
Hema skrev:Prova en vetja. :)


Törs inte...
Fan vad svårt det ska vara!

Sålde mitt ekipage idag, så nu letar jag nytt på allvar.
Polaris 570 verkar 10.000:- billigare än Can-Am 570.
Men jag vet inte... Räcker en 570? Prisskillnaden upp till 650 och 1000 är ju stor.

Jag som var så säker på att jag skulle ha en 1000...

   TS
Avatar Fallback

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

axwell  
#444509 https://www.blocket.se/vasternorrland/C ... m?ca=4&w=3
Här har du ÅF för CF Moto i Sundsvall, vet inte om dom som hette Autograf i H-sand tidigare, har något mer än bilar och gummiverkstad idag.

Användarvisningsbild

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444511

Nog gör de fräna grejer iaf, högsta, starkaste, snyggaste.

Användarvisningsbild

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444514


Jag får nästan lust att köpa en till när jag ser reklamfilmerna.

Avatar Fallback

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

axwell  
#444516

Användarvisningsbild

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Blomqvist  
#444523
axwell skrev:https://www.blocket.se/vasternorrland/CF_Moto_800_V_Twin_46270491.htm?ca=4&w=3
Här har du ÅF för CF Moto i Sundsvall, vet inte om dom som hette Autograf i H-sand tidigare, har något mer än bilar och gummiverkstad idag.


Ska faktiskt på upptäcktsfärd bland ATV-handlare i Sundsvall imorgon, så då ska jag faktiskt kika in där.
-Tack! :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Blomqvist  
#444525
Slurfi skrev:


Jag får nästan lust att köpa en till när jag ser reklamfilmerna.


Fan ta dig! -Vill haaaaaa! :surp: :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Qkeeper  
#444576 Hur ofta är det tänkt att du ska åka två? Man låser ju upp sig en hel del i utbud..

Har några bekanta som åker Can-am (570 -16, 650 -13, Outlander 1000 -16 samt en 800) och dom går riktigt bra med högsta komfort. Anser dom dock inte vara några större dragare i skogen men det ska ju tydligen vara därför Pro modellerna tillkommit med sin lägre utväxling om jag förstått det rätt. I tomma tar dom sig fram riktigt bra däremot!

Polaris har vi inte så många runt om här men tycker det står alldeles för många med kostsamma haverier hos killen jag servar hos. Framför allt 6-hjulingar. Endast test åkt en 570 lite grann och var inte imponerad.

Här funderades det länge på en Honda den här gången men slutade det med en Grizzly igen och tycker dom har kommit ikapp dom andra märkena med komforten igen med den sista uppdateringen 2016 annars började dom komma lite på efterkälken har det känts som. Däremot inte i klass med Can-am rent körmässigt. Men helt klart hållbara slitvargar.

Säljs en hel del CF runt om här också och det är fina maskiner för att vara kina. Men känns som ett mellanläge mellan de billigaste och de större märkena. De verkar ju hålla ihop men känns som att gruppen som köper CF är den grupp som gör lite småsysslor på gården och nöjesåker lite medan de som brukar sina maskiner för tyngre uppgifter oftast väljer något av de större märkena och då blir ju jämförelsen lite skev.

Tror dock inte att det är någon av de stora som bygger direkt dåliga maskiner idag utan det handlar nog mer om hur bra ÅF man har och vad man skall använda sin maskin till.

Användarvisningsbild

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Blomqvist  
#444593
Qkeeper skrev:Hur ofta är det tänkt att du ska åka två? Man låser ju upp sig en hel del i utbud..

Har några bekanta som åker Can-am (570 -16, 650 -13, Outlander 1000 -16 samt en 800) och dom går riktigt bra med högsta komfort. Anser dom dock inte vara några större dragare i skogen men det ska ju tydligen vara därför Pro modellerna tillkommit med sin lägre utväxling om jag förstått det rätt. I tomma tar dom sig fram riktigt bra däremot!

Polaris har vi inte så många runt om här men tycker det står alldeles för många med kostsamma haverier hos killen jag servar hos. Framför allt 6-hjulingar. Endast test åkt en 570 lite grann och var inte imponerad.

Här funderades det länge på en Honda den här gången men slutade det med en Grizzly igen och tycker dom har kommit ikapp dom andra märkena med komforten igen med den sista uppdateringen 2016 annars började dom komma lite på efterkälken har det känts som. Däremot inte i klass med Can-am rent körmässigt. Men helt klart hållbara slitvargar.

Säljs en hel del CF runt om här också och det är fina maskiner för att vara kina. Men känns som ett mellanläge mellan de billigaste och de större märkena. De verkar ju hålla ihop men känns som att gruppen som köper CF är den grupp som gör lite småsysslor på gården och nöjesåker lite medan de som brukar sina maskiner för tyngre uppgifter oftast väljer något av de större märkena och då blir ju jämförelsen lite skev.

Tror dock inte att det är någon av de stora som bygger direkt dåliga maskiner idag utan det handlar nog mer om hur bra ÅF man har och vad man skall använda sin maskin till.


Vi åker väldigt mycket på utflykter på sommaren, och då kommer vi nästan alltid att åka två.
Alla i byn har faktiskt en hjuling, och många följer med på turerna som vi åker i stort sett varje helg.

Jag vet att man binder upp sig något enormt iom. att jag måste ha en tvåsitsig maskin, jag hade mycket hellre köpt en japansk maskin än en amerikansk, men nu är det som det är.

Vi ska fara iväg nu efter frukost och titta runt lite hos återförsäljarna.
Kanske vi blir lite klokare sedan.

Polaris har ju uppdaterat sin Sportsman helt inför 2017, vad jag kan förstå.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Finns det tvåsitsiga ATV-arbetsmaskiner?

Blomqvist  
#444632 Can-Am Outlander Max Pro med Apache 360 bandsats beställd! :grin:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).