Traktorer och processorer

Gunde edition.

36 inlägg 15454 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gunde edition.

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444128
Vedproducent skrev:
Magnuc skrev:
Vedproducent skrev:[quote="jannee"]Om jag går på Stegmaster siffror tror jag Gunde kan få sina avverkningar utkörda för vad detta ekipage minskar i värde + driftskostnad. M.a.o. jobbar Gunde gratis eller ideellt (hobbyverksamhet) 😡
För övrigt måste han som gallrade vara en duktig en, eftersom en inte hann med :?: .

Tänkte faktiskt samma sak. Skotaren kom så långt efter så nu skulle Gunde köra en månad på heltid. Ja det måste varit några hektar i alla fall. Tyckte inte Gunde körde speciellt dåligt men han jämförde sig med en pensionär eller något.

Men hur som helst så är jag glad för att det finns folk som lyckas och ändå är "verkliga" på något sätt. Annat är det med avdankade Vd:ar och politiker som ska ha 10- tals miljoner i ersättningar för att inte göra något. Tycker gott han ska köra med precis det han vill ha. Som han säger så är det där han tankar hem energi. I alla fall jag skulle vara beredd för att betala för det!


Amen!

Japp! Jag säger Amen jag med och önskar lycka till hela Gundes familj! Jag vill minnas någon artikel för 2-3 år sen där familjen plockade ut 30 miljoner i aktieutdelning och betalade cirka 10 miljoner i skatt till oss andra..[/quote]

Hur då " till oss andra"? Antar hans familj har fått skola, sjukvård, äldreomsorg, vägar, avlopp, vatten med mera också.
Jag har också pröjsat in med råge mer än jag gjort slut på. Än

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Gunde edition.

Vedproducent  
#444130 Suck! Jantelagen fy f*n......................

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

Magnuc  
#444133 Tror du misstolkar "Vedproducent" Uvskogen, dom flesta som har så stor inkomst brukar oftast smita undan skatt
så bra det går och slipper oftast undan med det, skulle vi vanligt dödliga göra likadant skulle vi bli jagade av myndigheterna.

Men det är inte vad denhär tråden handlar om. :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

jannee  
#444137 Ja Gunde har kostat oss mycket, tänk på hur mycket tid vi slösat bort med att se och njuta av alla hans skidlopp.
Dessutom programledare i en massa TVprogram vilket gör att vi förlorar en massa välbehövlig vila (sömn) :mrgreen:
Tacka vet jag dagens svenska elit i herrskidor, där missar man inget om man inte ser loppen :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Gunde edition.

Vedproducent  
#444142
jannee skrev:Ja Gunde har kostat oss mycket, tänk på hur mycket tid vi slösat bort med att se och njuta av alla hans skidlopp.
Dessutom programledare i en massa TVprogram vilket gör att vi förlorar en massa välbehövlig vila (sömn) :mrgreen:
Tacka vet jag dagens svenska elit i herrskidor, där missar man inget om man inte ser loppen :mrgreen:

Förstår ju skämtet men tänk på Stenmarks storhetstid. Då stod verkligen allt stilla! Skulle aldrig hända nu för tiden! Men tänk ändå att så många viktiga samhällsfunktioner helt stoppade några minuter vid varje åk!

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444274 Fint ekipage men synes kanskje det er rart han inte har kjøpt M75 Kran med lite lengre rackvidd. Ser ut som det er en bra stor Grip på den M70 kran iallefall ☺

Användarvisningsbild

Re: Gunde edition.

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444399 Körde genom Vansbro igår och fick då se Gundes ekipage fullastat med sonen bakom ratten! Frun var inte lika imponerad =)) ! / V

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

jannee  
#444405 "Tror" att Gunde sitter inte många timmar i den traktorn, är nog mest grabbens leksak - och inget ont i det, skulle säkert gjort något liknande om jag haft likartade förutsättningar :grin:

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

stektlök  
#444420 Hur som helst så tycker jag att Gunde Är Gud ! 8)

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

tallen100  
#444422
stektlök skrev:Hur som helst så tycker jag att Gunde Är Gud ! 8)

Vem vet, INGENTING Ä OMÖJLIT :d

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

axwell  
#444451
jannee skrev:v jannee » Idag, 14:17
"Tror" att Gunde sitter inte många timmar i den traktorn, är nog mest grabbens leksak - och inget ont i det, skulle säkert gjort något liknande om jag haft likartade förutsättningar :grin:


Grabben är nog inte alls bortkommen när det gäller manuellt arbete i skogen.
Såg att han skulle iväg på en internationell tävling, vet inte hur det slutade.

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

jannee  
#444458 Kändisar eller anhöriga till kändisar har allt en liten fördel i livet :mrgreen:
För övrigt har Gunde Svahn varit väldigt duktig i allt vad han satsat på.
Gjorde bra resultat i Rallycross däremot blev inte rally så lyckat för varken för Gunde eller Torgny Mogren

Användarvisningsbild

Re: Gunde edition.

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444490
jannee skrev:"Tror" att Gunde sitter inte många timmar i den traktorn, är nog mest grabbens leksak - och inget ont i det, skulle säkert gjort något liknande om jag haft likartade förutsättningar :grin:


Jag är inte så säker på det!
Gunde verkar vara målmedveten med ALLT han gör o så även skogsbruket!
Jag inbillar mig att det är en sådan målmedvetenhet som gör att man lyckas, oavsett inom vad.......

Han röjer tex. del själv o det syns på filmen att han kört en del kran (han är ju inget proffs men det tar allt några timmar att kunna köra som han gör)!

Ta nu inte mitt svar som ett påhopp utan bara som någon annans tankar :-bd

Cheers V

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

jannee  
#444508 Gunde är en renodlad tävlingsmänniska = allt han ger sig på är han förhållandevis duktig på = lätt för att lära.
Jag minns hans gamla Valtra, den gick inte många timmar på flera år - Gunde hant inte nyttja den, fortfarande är Gunde i gång med många projekt inom bl.a TV Han är ändå ingen övermänniska "tror" att det mest blir pojken bakom dessa spakar :grin:
För övrigt är man allt lite på tillbakagång när man passerat 55, fastän många officiellt inte vill erkänna sådant :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

tallen100  
#444533
jannee skrev:För övrigt är man allt lite på tillbakagång när man passerat 55, fastän många officiellt inte vill erkänna sådant :mrgreen:

Men fan vet om det gäller Stenmark, han är bäst ännu i det mesta han tar sej för, blev alldeles paff här om året, när han hoppade jämfota upp på en smal hög mur i mästarnas mästare och stod kvar :-o

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).