Skördare

Lillebror

815 inlägg 352192 visningar 47 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lillebror

skogsjan695xl  
#434117 Mycket fint jobbat.

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Stefanw  
#434148 Ja herrejä.... Vilket jobb.. tycker elfel och byta 20tal slangar tar tid. :shock:

Avatar Fallback

Re: Lillebror

holkary  
#434154
Stefanw skrev:Ja herrejä.... Vilket jobb.. tycker elfel och byta 20tal slangar tar tid. :shock:


Har en verkstad med utrustning som räcker till 95 % så det är ju bra , men takhöjden på porten är sisådär 2,5 meter så den går ju inte in där därför har jag tillbringat tiden ute och det tar ju emot på helgmorgnarna när temperaturmätaren står på 5 minusgrader men det har ju bara varit att bita ihop , nu närmar sig ny verkstadsyta med högre portar det kan du vara säker på ! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Stefanw  
#434187 Jo vet hur det känns. Har 3,5 m invändigt för lastmaskinen. Klarar precis med lite bucklor i innertaket.

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Stefanw  
#440034 Konstigt fel med längdgivaren. Mäter bra långsamt. Men vid snabb matning försvinner displayen och blir svart och börjar om från vars den var innan jag matade fram.. som att den tar för mycket ström. :shock: knepigt.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

M,ohlsson  
#444190 Vad använde du dig av för grön färg? Skulle börja måla upp våran 678:a och gjorde det då enkelt för mig själv och beställde hem "Fmg grön" från Alfta, men när jag väl fick hem den och och började måla upp en boggilåda såg jag att kullören inte alls var lik maskinens. Det kan ju omöjligt vara den "rätta" ursprungsfärgen, eller är det bara jag som fattat det hela fel. Maskinen är från -88 så den gröna som du målat upp lillebror:n med ser mycket bättre ut! Snyggt!

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

loppan  
#444193 Vilket fint jobb! Bara att buga och bocka.
En bekant har en 0470 som gått lite(knappt 8000 tim) med defekt aggregat som bara står och ej ska säljas fast jag ryckt lite i den.
Kanske lika bra det när man ser vad mycket jobb du lagt ner.

En film på skönheten hade nog gjort vissa forumister saliga ;)

Skulle lillebror klara av ett LM 928 förresten?

Avatar Fallback

Re: Lillebror

john85jj  
#444222 Hej vi hade ett 928 på vår. Det kändes väldigt tungt, kompisen hade ett keto forst och den gick betydligt bättre

Avatar Fallback

Re: Lillebror

holkary  
#445231
M,ohlsson skrev:Vad använde du dig av för grön färg? Skulle börja måla upp våran 678:a och gjorde det då enkelt för mig själv och beställde hem "Fmg grön" från Alfta, men när jag väl fick hem den och och började måla upp en boggilåda såg jag att kullören inte alls var lik maskinens. Det kan ju omöjligt vara den "rätta" ursprungsfärgen, eller är det bara jag som fattat det hela fel. Maskinen är från -88 så den gröna som du målat upp lillebror:n med ser mycket bättre ut! Snyggt!


Hej ! Den färgen som jag målat med är köpt på Alftaprodukter och heter 871074 i deras artikelnummer , köpte 2 liter till att börja med och när jag sedan skulle komplettera med 1 liter till så visade det sig att det inte var rätt kulör i burken d.v.s färggrossisten som levererade till Alftaprodukter hade " groggat " fel , blev inte rätt förrän jag fick 3:de burken skickad till mig . Det du skriver stämmer ju med min " upplevelse " så du har säkert fått en av dessa burkar !

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445517 Det är sparsamt med film i den här tråden, så man får väl offra sig!

Avatar Fallback

Re: Lillebror

Flax12  
#445518 Fin film! [SMILING FACE WITH SMILING EYES] Lite nostalgi. Ägde en 0470-89 med 730 på som jag uppgradera först till Grangärdes 728 sen till 828 innan den såldes till förmån för en liten blå.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

rikard_e  
#445788 Roligt att se en sådan maskin i bruk. Speciellt i det skicket! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445838 Ca 1040 timmar på maskin nu, men aggregatet har nog gått över 10000 timmar.

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Stefanw  
#490982 Härligt att se maskiner i gott skick 0470 .. oljeläckage dropp under hytt på min.. niveleringsblocket lös, vart billigt med kopparbrickor under blocket läckage men fn så jobbigt att demontera/montera. :-b

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Stefanw  
#490993 Lillebror ägare. Slirar erat längdmått på björk vintertid? :geek:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).