Skogsvagn (Huggarvagnar)

New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

11 inlägg 3750 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

Skogsdyret  
#443489 Nogen med erfaring og bilder på tilpassning spakar etv. i New Holland traktor ?

Burda en satsa på å få spakarna inn i hyttan, eller stå ute og styre på draget ?

Takk.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

stegmaster  
#443513 Er din traktor ombygd så den har vendbar stol???
I tilfelle den er ombygd hadde det vært fint med et bildet inne fra hytten.
De som har New Holland traktor her i min nærhet, har kjøpt vogn med radiostyrt kran, da det ikke er mulig å snurre rundt stolen, så de står på utsiden og kjører.

Avatar Fallback

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

Skogsdyret  
#443533 Hei!

Nei den er ikke ombygd til vendbar stol. Om eg bygger den om, så blir det vel uansett trangt å sitte ?

Vurdere derfor om en skal stå på draget ut og styre kran istedenfor. Har ikke mulighet til radiostyrt kran.

   TS
Användarvisningsbild

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

stegmaster  
#443598 OK.
Jeg har kun hatt 1 traktor uten svingbar stol ( en zetor 7745), og da sto jeg på knærne i stolen og hvilte armene på ryggstøtten, men det er jo absolutt ikke optimalt.
Å stå ute på draget fungerer sikkert fint, for det gjør man jo stort sett i hele sør Europa, men jeg har aldri test det selv.
Virker ikke så fristende å stå ute synes jeg, med all drittværet som ofte finns her nord, dessuten kan en jo fort komme ubehagelig nær stokkene som henger i gripen.

Det er vel nå jeg burde sagt " bytt til rett traktor", men det skal jeg ikke gjøre. :D :wink:

Användarvisningsbild

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#443678 Jag har New Holland med snurrstol, största hytten på marknaden gör ju att det går fint.
Snurrplattan kostade 2000:- SEK så det var inte så dyrt.
Vad har du för modell?

Avatar Fallback

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

Skogsdyret  
#443703 Har en tl100a. Hvar kjøpte du svingstol? Har du bilder av løsningen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#443723 Patruuna vagn och kran Slurfi

Där finns en del att titta på, din NH TL100A har väl samma hytt som min T5030?

Användarvisningsbild

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#443726 New Holland T5030 Slurfi Edition

Där finns en del om traktorn mm

Användarvisningsbild

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#443727


Här ser man när jag snurrar stolen i New Holland T5030 inget är gjort åt hytten
och det enda som jag behövde göra åt stolen är att köpa till vridplattan för ca 2000:-
och montera dit den.
För extra komfort har jag plockat ut nedre bakrutan och lagt i en plåtlåda för att få bättre
plats för skogsstövlarna, den lådan påverkar inte hytten på något sätt och monteras utan verktyg.

Avatar Fallback

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

Skogsdyret  
#443733 Tusen takk for god informasjon. Det skal vere samme hytte på 5030 og tl100a ja.

Då skal jeg sjekke litt rundt etter vridplatt for stolen min. Ser og du skriv at før du hadde vridplatt, så la du berre ned stolryggen ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: New Holland og tømmervagn, tilpassning av spakar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#443747 Jo jag testade med att sänka stolen max och fälla ryggstödet framåt och sitta på den direkt
men det blev lite för högt för min smak.
Jag har monterat av armstöden och säkerhetsbältet för de användes inte och var mest ivägen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).