Motorsåg och handhållet

Köpa såg på nätet?

129 inlägg 35901 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa såg på nätet?

forest.  
#441878 Går det inte att köpa stihl röjsåg vi nätet och få den skickad??
verkar inte går att lägga i kundkorgen där jag har kollat :(



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441883 Jag köpte röjsåg online hos Hylte lantmän och fick den levererad hem till dörren :)

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg på nätet?

totte  
#441915
forest. skrev:Går det inte att köpa stihl röjsåg vi nätet och få den skickad??
verkar inte går att lägga i kundkorgen där jag har kollat :(


Tja, inte så lätt att svara på när vi inte har en aning om vilken nätbutik det är du försöker handla ifrån.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

hfab  
#441920 Stihl ska väl bara säljas via servande fackhandel.
Svårt med service om det handlar om webhandel.
Det är illa nog att dom säljs via granngården.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

stektlök  
#441932 Jag har också handlat av hylte och dom är mkt snabba!
Sedan ang eventuell service, reklamation mm, här är bemötandet jag fått av hylte också mkt bra.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

Simon.M  
#441970 Service borde väl gå att göra hos vilken stihl återförsäljare som helst detsamma med garanti fel. Vore ju konstigt om jag sålde min såg till någon 40 mil bort o den måste komma hem till min stad och serva den och lämna in om det är garanti fel

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

Nonkan  
#443209 I Stihls ÅF-avtal är det hårt reglerat att ingen maskin med skärande verktyg får säljas på distans. De ska levereras med skärutrustning monterad och kunden ska få personlig säkerhetsgenomgång av åf. Det är en del i varumärkeslöftet och ett led i kvalitetssäkringen.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

Elfving  
#443219
Nonkan skrev:I Stihls ÅF-avtal är det hårt reglerat att ingen maskin med skärande verktyg får säljas på distans. De ska levereras med skärutrustning monterad och kunden ska få personlig säkerhetsgenomgång av åf. Det är en del i varumärkeslöftet och ett led i kvalitetssäkringen.

Detta ger ett seriöst intryck men jag tycker ändå att det känns en smula gammeldags? Är totalt övertygad om att Stihl är bra grejor (har en en fs 480 själv) men kan inte koppla dess förträfflighet till att ÅF monterade en klinga på den i samband med att den var ny.
Sedan dess har klingbyte gjorts åtskilliga gånger!
Sedan kanske det är så att Stihl håller hårt i priserna så att det inte finns någon krona att tjäna på att köpa via nätet jämfört med deras återkommande kampanjer i butik. Vet faktiskt inte. Troligen styr de i detalj vad en såg skall kosta, oavsett vilken som säljer den.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

Skogen i boden  
#443221 Stihl säljs ju på nätet , maskinklippet mfl har de stihl

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

Skogen i boden  
#443223 Vet inte hur det är med stihl och garantier. Men husqvarna gör man då garantirep var man vill oavsett inköpsställe. Sen är det väl inte alla år som gillar det men de har inget val .

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

Elfving  
#443237
Skogen i boden skrev:Stihl säljs ju på nätet , maskinklippet mfl har de stihl

Ja
Men du måste ringa dem för att göra affären. Inte bara att lägga i kundvagn och klicka på köp.
Vore kul om någon kunde reda ut skillnaden i pris mellan Maskinklippet och lokala handlaren när det gäller Stihl!

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

Skogen i boden  
#443243 Okej . Så var det inte när jag köpte min lilla stihl men kan ju ha ändrats sen dess

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

H-P  
#443260 Skillnaden i pris mellan näthandel och lokal ÅF är väl om man vill tjäna några pengar på sin verksamhet, hålla service och reservdelar.

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg på nätet?

Seb macahan  
#443294 Ja tänk er för. Tjäna en 500-1000lapp. Men gnäll inte sen när ni inte har någon lokal järnhandel/såg Åf. Då blir det o beställa filar svärd o klingor på nätet hela tiden. Åf kan inte betala sina löner på lite stiftnycklar och avsågade riclo-band. Hoppas du får tag i en bra såg oavsett. Själv är jag för snål för o handla billigt på nätet;-) lägga en heldag för o köra 10-15mil till närmaste Åf är ju effekten. Alla bor ju inte kring Hylte Lantmän!

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg på nätet?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#443318 Internet handel gynnar ingen.
Det märkena står för är inte i lådan från internet utan det är han som ger dig en fullt fungerande testad produkt i din hand.

Funkar inte sågen som köpts på internet är det alltid märke/modell som får skit, inte köparen märkligt nog.

Internet handel hjälper inte dig när det krånglar sen, för krånglar gör det om det används, förr eller senare.

Jag ser nästan dagligen besvikna sågägare som handlat på internet eller i varuhus.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).