Skotare

sm 462

20 inlägg 20262 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: sm 462

stihl  
#53471 Jo det har jag, läser det mässta som skrivs här intresant sida det här

   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: sm 462

patrol85  
#58855 462:an är en bra gårdsmaskin. Perfekt att köra hem ved med, inga boggie låder som tar stryk efter vägen. Håller inte med att det skulle vara så lätt att lägga omkull traktorn. Har vält med vagnen några gånger, men har aldrig känt att traktorn skulle följa med. Kranen är dock på tok för kort. Nästa projekt med 462:an blir att montera dit en ÖSA 360 kran med utskjut.

Orginal motorn är i svagaste laget. Som sagts här räcker det till i skogen men efter vägen blir det ingen racer. Jag bytte ut orginal motorn och stoppade dit en 4-cyl perkins på 65 hk. Det blev en skaplig skillnad, speciellt efter vägen. Nu är det inga större bekymmer att köra hem veden.

Avatar Fallback

Re: sm 462

HÅkan N  
#58893 låter kul me motorbyte,vilken sorts Perkins satte du dit ? Eller var kommer motorn från för traktor.
Det skulle va en 4-cyl med turbo då blir han soppa snål......

Avatar Fallback

Re: sm 462

john  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#442407 fans det Breddningsringar til dom? er det til bakhjulen eller framhjulen? jag har en med 23.5 25 breda dekken ock med kjedor så tar dom i lite på sidorna i hytten på framakslingen

Användarvisningsbild

Re: sm 462

Sunilorblede  
#442413
john skrev:fans det Breddningsringar til dom? er det til bakhjulen eller framhjulen? jag har en med 23.5 25 breda dekken ock med kjedor så tar dom i lite på sidorna i hytten på framakslingen


Det finns breddningsringar:

https://www.blocket.se/varmland/Breddningsringar_bm_462_71251261.htm?ca=2&w=3

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).