Skogsröjning

Söker röjarbete

7 inlägg 10951 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Söker röjarbete

Ldsaren  
#442123 Skull var härligt och få lite röjjobb i skogen
nu när jag närmar mig 60årspension
Har röjt och huggt här hemma en hel del .men skulle vilja ha lite deltids jobb utanför hemmet .Tänkte o ta sågkörkort och ev röjkörkort i år .är intresserad
Hur gör man bäst att få sådant?
F skatt ?
Borde ju finnas med tanke på att det sägs var brist på röjare och mycket röjbehov
Östergötland



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Söker röjarbete

jannee  
#442155 Ansök om Fskatt ta sedan kontakt med privata skogsägare och erbjud dina tjänster. Inte helt fel att dryga ut pensionen samtidigt som du får välbehövlig motion.
Du måste vara en jävel på att jobba om du ska tjäna några större pengar. En 60 årig gubbe kan inte räkna med att tjäna några 330kr/tim + moms inte.

Användarvisningsbild

Re: Söker röjarbete

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#442167
jannee skrev:Ansök om Fskatt ta sedan kontakt med privata skogsägare och erbjud dina tjänster. Inte helt fel att dryga ut pensionen samtidigt som du får välbehövlig motion.
Du måste vara en jävel på att jobba om du ska tjäna några större pengar. En 60 årig gubbe kan inte räkna med att tjäna några 330kr/tim + moms inte.

Det beror väl på vad du erbjuder och hur bra du är på det!

Avatar Fallback

Re: Söker röjarbete

Ldsaren  
#442291 Inte tänkt o bli stenrik :surp: tycker det är kul och skönt .o komma ifrån stressen och data o papperjobbet på jobbet
Räcker väl med typ 250 i timmen
Och gubben funkar än

   TS
Avatar Fallback

Re: Söker röjarbete

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#442294 Kör pris/ha istället för på timme! Mindre stress så.

Avatar Fallback

Re: Söker röjarbete

Ldsaren  
#442295 Låter förståndigt .ska tänka på
olika på hur det ser ut förstås brunnsröjt eller slutröjning underröjning etc
Jag har ju bara haft en idé nu .har ju hållt på lite då o då en hel del hemma .läst mycket .en far som har jobbat i skogen o varit förman
Tycker det är avkopplande på sitt sätt o motion

   TS
Användarvisningsbild

Re: Söker röjarbete

sundelius  
#442324
Ldsaren skrev:Inte tänkt o bli stenrik :surp: tycker det är kul och skönt .o komma ifrån stressen och data o papperjobbet på jobbet
Räcker väl med typ 250 i timmen
Och gubben funkar än

Hade du varit närmare hade jag inte tvekat på att testa dig och få sällskap i röjningen :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).