Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma RW 1300

6 inlägg 4219 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Farma RW 1300

RTH  
#430351 Hej
Har sett att det finns några som har denna vinsch på forumet. Hur har grejerna funkat? nöjda eller skulle ni välja nåt annat istället? 1950e ligger priset på här i Finland så det är ganska ok.

Raffe



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Farma RW 1300

skyttareg  
#435455 Jag har använt vinschen i 3 säsonger nu, tycker den funkar väldigt bra, rejäl ork och har fungerat utan problem hitills

Användarvisningsbild

Re: Farma RW 1300

RTH  
#436301
skyttareg skrev:Jag har använt vinschen i 3 säsonger nu, tycker den funkar väldigt bra, rejäl ork och har fungerat utan problem hitills

Låter ju bra. Beställde den idag så snart får jag möjlighet att testa den på några vindfällen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Farma RW 1300

RTH  
#442075
DSC_0114.JPG


Monterad och provkörd. Det enda jag ångrar är att jag inte kommit till skott tidigare [emoji3]

   TS
Avatar Fallback

Re: Farma RW 1300

Bosse500  
#442183 Jag är också inne på tredje säsongen med en likadan vinsch och erfarenheten är som din, borde skaffats långt tidigare. Ett problem hade jag förra vintern och det var att det kom in vatten i ventilen så den frös. Inte kul när vinschen inte stannar när man släpper knappen. Har nu gjort ett litet "tak" åt ventilen och i vinter har det inte varit nåt problem. Numera provar jag dock alltid försiktigt innan jag börjar vinscha.

Användarvisningsbild

Re: Farma RW 1300

RTH  
#442244 Låter som en god ide' att skydda ventilerna för regn

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).