Socialt (mer om oss)

Snörapporten

629 inlägg 159215 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44005
"spindeln" skrev:
Boden skrev:Det blev skoterpremiär idag. :) Det börjar bli en del tung snö i träden, med toppbrott som följd.


såg ju riktigt vackert ut det där :lol: ...jag misstänker att det ser likadant ut där vi är och gallrar nu uppe på ett berg / sluttning
och det är segt med all j-vla snörök , måste komma ihåg att ta åtminstånde bild med mobilen att kontra detta med :geek:

Härlig bild, jag tog premiärturen idag åxå, enormt skönt att köra lite skoter, återkommer med bild.
Vi har nog ännu mer snö än ni verkar ha där söderöver, frugan fick smyga förbi en fallen gran efter vägen idag.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#44015 Närmar sig halvmetern nu. Där jag inte har kört Gilson :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44050 gallery/image.php?album_id=2&image_id=963

Kolla bilden jag la in på naturbilder.
Man kan skymta skotrar iaf.
Masugnsbyn 15/12 2008

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

Wilhelm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44167 Här kommer lite bilder från island.
Jag är med i en spel squad och en där jobbar på vinern med att röja snö.

Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild
Senast redigerad av Wilhelm tor 18 dec 2008, 10:08, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44211 fränt !! "LÅNGTRAKTORN" d e grejer det :D ;) här har det ju varit så milt så snön har börjat ramla ur skogen , och det tycker jag är fint som snus :lol:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#44280 Jomen, först ramla snön från träden, och det var ju bra, som sagt, men sen har det regnat, så nu är snön på vägarna förvandlad till grådaskigt slafs eller blåisen där det varit hårdare packat. Hatar! Och sen fryser det så blir alltihop ett enda isskravel. Hatar mer!

Just som vi fått till vintervägen, lagom slät och fin och spårfri och så detta. ~x( 😡

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#44281 Glömde säga: Mycket fina bilder från Island, och långtraktorn, som spindeln säger är ju cool!

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44288 jah!! fy -fan , nu blir det halt efter skogsbilvägarna här , 😈 .... men det är old scool som gäller ! på med broddkättingar på driven ...sen är det bara att åka :lol: ..det är dock bättre på höjderna ännu ...men + graderna gör sitt jobb .. idag tog vi fram timmerbilen ur garaget , för att "skota en risvälta " till ett bättre läge för flisning ... just i förbyggande syfte och för att göra det mkt. enklare för flis entepenören , och vidare trp. :lol: ...
(här het blankisa även "blåflen" :smile:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

GremoNiclas  
#44900 Det blir en vit jul.
Kom sisådär 5-10cm i helgen.
Najsigt värre.

   TS
Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44910 började snöa här igårkväll ,vid 19 tiden :lol: och det blev 10cm till .. #:-s .. hade precis ställt iordning väg för timmeråkarna :lol: , man lär få ut och jobba lite i helgen , för åkarna vill köra på fredag , men det går väl det också ;) B-)

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

Rickard Eklund  
#44931 Här på våran fina lilla ö blir det en grön julafton med eventuellt minusgrader. :cry:

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44938 jag kan inte säga mer än god jul ...även om den "grön " ..ha det gott och god jul ! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44962 Trivs rätt bra nu.
3 minus o ingen snö!
Helt perfekt!

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

flisshejk  
#44972 Det blir en vit jul även om det sista veckan har krymt från ca 40 cm till knappt 20 cm och skare som nästan håller att gå på.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44977 Snödjupet är 0 cm, höstsäden och plogtiltorna ligger där som i höstas.
I skogen finns snö i svackor med skugga.
Speciellt denna tråd saknar jag varifrån skrivaren kommer. Jag tycker det är bra när landskapet finns med under namnet 🧠

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).