Skördare

John Deere 1170E bilder

72 inlägg 27417 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 1170E

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42361 Det är en entreprenör här (utanför gävle) som har den för att den skall testas. De är ut tekniker som ändrar lite småsaker eftersom. T.ex klagade jag på att kranen svängde lite för kort åt sidorna,det är tydligen ändrat nu så den svänger ytterligare 20 grader.
Har varit rätt många kunder ut och provkört denna vecka. Är bara att prata med en JD säljare som jag fattar det.

Avatar Fallback

Re: 1170E

dragzter  
#42654 Okej, ja man får väl ta kontakt med en säljare. Tycker den verkar mycket intressant! Blir kanske lite dyr i gallring men man kan inte få allt.

Vet du om det går att beställa dom nu och när dom första maskinerna ska levereras ?

Användarvisningsbild

Re: 1170E

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42665 Den bör ju bli billigare än 1270 iallfall. Vet faktiskt inte om de går att beställa ännu,de gör ju lite modifieringar på denna maskin eftersom. Dock mest mjukvara som ändras.

Avatar Fallback

Re: 1170E

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42667 Fabriken ska stå i mellan 14 och 90 daroch först ska dom ta ut vintersemester i förtid+sk. "Pekkasdagar" (kärt namn för arbetstidsförkortningsdar,man kan välja att jobba bara 4 timmar på fredag alt. jobba fulldag och då ta ut dom extra timmarna som blir ca 2 dar/månad),dessa personliga dar måste tas ut först innan eg. permitteringen börjar så räkna inte med nån fler E-skotare till Elmia :sad:
På ren svenska så betyder det att Deere har möjlighet att stänga fabriken från årsskiftet till första veckan i april X(

   TS
Avatar Fallback

Re: 1170E

dragzter  
#42691 Okej fan va surt med fabriken då :( Hade sett fram emot 1010e:n på elmia.

Engstrand: Vet du om maskinen bara ska gå i Gävletrakten eller ska den flyttas runt lite i landet?

Användarvisningsbild

Re: 1170E

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42693 Det kommer att bli en "demotour" på 1170,1270 och 1470 i jan-feb nån gång. Kommer de att "hyra" in sig på någon avverkning så får man åka dit och testköra. Antar att 1510an blir med där åxå...

Avatar Fallback

Re: 1170E

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44196 I senaste finska forestrytidningen finns på sid. 28-30 en svensk resume över första åsikterna om 1170-n
http://jd.smartpage.fi/jdu308/

   TS
Användarvisningsbild

Re: 1170E

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50751 Polaren som hade den första på "test" hade visst lagt upp liten film. Rätt bra flyt med tanke på att han enbart kört valmet ett år.

http://www.youtube.com/watch?v=_dhrRNECjlo&feature=related

Avatar Fallback

Re: 1170E

Skogsmange  
#51061 1010E kommer nog bli en intressant skotare. 810 är lite liten och 1110 är för stor.. Iaf om man kör gallring. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: 1170E

skogsjan695xl  
#51065
Skogsmange skrev:1010E kommer nog bli en intressant skotare. 810 är lite liten och 1110 är för stor.. Iaf om man kör gallring. :mrgreen:



Håller med fullständigt på detta, körde en 1110D med band i gallring och man är ju i och tafsar på träd titt som tätt.
Beroende på hur det är hugget.

Avatar Fallback

Re: 1170E

Junior Dellen  
#51976
Engstrand skrev:Polaren som hade den första på "test" hade visst lagt upp liten film. Rätt bra flyt med tanke på att han enbart kört valmet ett år.

http://www.youtube.com/watch?v=_dhrRNECjlo&feature=related



jag som filma :grin: jag var första som var under 18 å köra den :smile:

Avatar Fallback

Re: 1170E

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53735
Junior Dellen skrev:
Engstrand skrev:Polaren som hade den första på "test" hade visst lagt upp liten film. Rätt bra flyt med tanke på att han enbart kört valmet ett år.

http://www.youtube.com/watch?v=_dhrRNECjlo&feature=related



jag som filma :grin: jag var första som var under 18 å köra den :smile:


Vilket aggrigat är det på den maskinen? H412 ? H414?

Användarvisningsbild

Re: 1170E

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53741 414 satt det på den.

Användarvisningsbild

Re:

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54031
masterchief skrev:Hoooah!
Skapligt glad man blir när man kommer in hos lokala däckkrängaren med ett punkterat hjul och får veta att ett nyttt däck leveraras först inom 3 dagar pga att det måste skeppas från Y land :roll:



bara så du vet är det billigare o ta ut kompletta hjul på fälg via john deere än o köpa bara däcket, kompletta hjul, hjul o slanf kommer finnas på lagret i märsta o ligger en dag i leverans från kunden

Användarvisningsbild

Re:

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54032 1010E kommer börja säljas i sverige tidigare modeller av 1010 såldes i finland o en del andra länder i europa

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).