Föryngring

Timeout från Skogsforum.

92 inlägg 30583 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Timeout från Skogsforum.

hlb  
#440956 Låt mig börja med att tycka att valet av Erre till ny moderator är exellent. Bättre person går nog inte att finna varken inom eller utom SFO.
Däremot blir jag synnerligen bekymrad när en gammal moderator hävdar att han till skillnad från medlemmar får driva politisk propaganda på SFO eftersom man äger SFO.
Då jag ogillar politik på SFO, tar jag nu time out från SFO, så länge denna moderator är kvar.
Jag kommer troligen att drabbas av direkt och livstids uteslutning, men livstid är ju inte så farligt när man är gammal.
Tack alla för alla trevliga stunder.
Hlb



   TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Vardon  
#440957 Åtminstone jag kommer sakna dina inlägg med alltid kryddade med värme, kunskap och en klassisk fördom om den påhittiga smålänningen :)...

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

halvproffs  
#440958 Håller helt med dig om Erre! Det är ju synd om du tycker så om moderatorn men dom har ju regler att följa och då kan det ju bli så här. Men kan du inte göra som mig att du struntar i dom trådarna som det är politik i? Jag läser nästan bara dom trådarna som ligger mig varmt om hjärtat, dvs skogen och dess maskiner.

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

Blivande snickare  
#440960 Neeeeeeejjj!!! :(( :(( :((

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

Hema  
#440963 Hmm, det där såg jag inte komma. Tråkigt tråkigt, du är uppskattad.

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Vedproducent  
#440964 Ja jag fattar överhuvudtaget inte varför det ska blandas in politik i så många trådar. Det är ju ett infekterat ämne och inga politiska problem löses i trådarna här hursomhelst. Skogsforum är ju inget ställe som man löser politiska frågor på punkt slut. Borde inte vara så svårt att rätta sig efter men tydligen är det det för vissa ändå.

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Traktordave  
#440965 Mycket tråkigt! Hoppas du ändrar dig eller att timeouten blir kort....

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#440966 Kommer med sakna dina inlägg, och ja jag läser med forumet som @halvproffs gör

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Fredrik Reuter  
#440967 Å vad tråkigt, jag hoppas innerligt att det blir en kort timeout!

Du kommer absolut inte bli utesluten för denna tråd, skulle aldrig komma på tanken faktiskt.

Men, som sagt, jag försöker att se det positivt och att du kommer tillbaka hlb, du är alltid välkommen det vill jag att du ska veta.
Min andemening med Skogsforum har från starten för snart 12 år sedan varit att bygga en gemenskap där vi diskuterar främst allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner. Jag viker inte en tum från att det är gemenskapen som ska driva Skogsforum och jag vet att Torbjörn är med på detta spår. Respekten för detta är hög och kommer alltid vara, vi är skogsforum tillsammans!

:sad:

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Torbjörn Johnsen  
#440968 Det låter tråkigt att höra @hlb och tråkigt att du uppfattar situationen på ett sådant sätt att du vill lämna. Jag har ju haft förmånen att träffa dig några gånger och jag uppfattar dig som en kompetent och ”rekordelig” person så du kommer att vara saknad om du väljer att ta time out från skogsforum. Samtidigt har jag ingen annan uppfattning än den som Totte och Fredrik framfört i sitt modererande under den senaste tiden så jag kan inte komma med några ursäkter eller liknande argument för att du ska stanna.

Det finns tydliga regler på forumet om vad man som medlem kan och får göra och ytterst har det slutligen varit Fredriks ansvar att säkerställa att skogsforum följer lagstadgade krav och riktlinjer. Till hjälp har Fredrik under åren fått en grupp moderatorer som dels har satts in i de riktlinjer som finns för forumet och som dels har haft viktiga kunskaper inom olika branschsegment. När jag gick in som partner till Fredrik för ett drygt år sedan valde vi att behålla moderatorgruppen utan förändring för att behålla kontinuiteten och kunskapen och det tror jag var ett bra val. Nu förstärks den dessutom med Erre som blir ett utmärkt tillskott i denna grupp!

För de mesta har det varit högt i tak för livliga diskussioner. Det finns säkert mer än en virkesköpare, maskintillverkare, skosägarförening osv som känt sig hårt (och kanske ibland orättvist?) åtgången genom åren men så länge diskussionen har handlat om skog och skogsbruk, och inte innehållit personangrepp, så är det sådant som skogsforum bland annat är till för. Men när diskussionerna istället kommer att handla om polariserade diskussioner kring invandringsfrågor eller allmän välfärdspolitik och där argumentationen blir allt mer osaklig och kanske t o m aggressiv då måste moderatorerna och ytterst forumägaren (som ju numera inbegriper både mig och Fredrik) agera.

Jag hoppas att du ändå kan se nyanserna i det här och att du kommer tillbaka så snart som möjligt för vi uppskattar det du bidrar med som ofta varit både tydligt och rakt mot banker och skogsägarföreningar.

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

tallen100  
#440991 Tråkigt hlb man börjar sakna många :cry: har funderat i samma banor själv, sedan den här överdrivna redigeringen och värst av allt bannlysningarna har börjat blåsa här.

Jag har full förståelse för att det måste finnas regler och att det måste finnas en gräns, men som det blivit nu på slutet så 👎 👎 👎 Jag vet inte om det är totte som agerar som han gör på eget tycke(i så fall bör han bytas ut) eller om det har med det nya delägarskapet att göra?, som jag förövrigt har tyckt varit bra men är det här en del av det så tar jag tillbaka lovorden om det. För jag har alltid tyckt att stämningen här har varit mycket god, livliga intressanta diskussioner men inga eller minimala personpåhopp, nu hotas det med bannlysningar dagligen för mer eller mindre småsaker. Jädra synd att det har blivit såhär :cry:

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Erre  
#440994 Tack för värmande ord @hlb

Kommer att sakna dig! Så jag säger som dom andra, om du måste ta en timeout så hoppas jag innerligt att den blir kort!

Den klurige smålänningen med sin enepinne och mossgallringar med flytväst.
\M/

Håller dig väldigt högt!

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

sundelius  
#441004 Kommer att sakna både dig @hlb och din kunskap :cry: .
Med det sagt måste jag ge mitt stöd till @totte som jag INTE tycker har överreagerat eller tagit i för hårt. Personerna som har blivit drabbade har fått otaliga varningar och anledningarna tycker jag grundar sig på vanligt sunt förnuft :-BD
Om det inte blivit någon förändring åt det håll ägarna nu agerat så tror jag många med mig hade ledsnat :cry:

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

tallen100  
#441009 Det är ju såhär att om alla gjorde som halvproffs och jag själv för den delen, läser dom trådarna/inläggen man VILL läsa så skulle det har blivit betydligt mindre gnäll och tjafs, och bryts det mot regler så det klart att det måste ageras inte tal om annat. Men just nu är jag osäker på vad reglerna innebär, får man inte vara tveksam på t.e.x den så kallade miljöförstöringen eller om att massmedia vinklar saker, får man bara tala positivt om vänstersidan o.s.v? Att invandring inte ska diskuteras förstår jag och det kan vara lika bra.

Kan även tillägga att jag inte favoriserar något parti direkt, utan tycker att dom flesta har både bra och dåliga sidor och att dom och väljarna ska accepteras :geek: , men MP går fet bort :mrgreen:
Senast redigerad av tallen100 sön 26 feb 2017, 16:13, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

T Landström  
#441015 Tråkigt med timeout...
Jag stöttar oxå forumets moderatorer(stavas det så?) i sitt agerande...
Jag hänger på skogsforum för att läsa om skog och livet som "mina kompisar" här på forumet lever...
Vill jag läsa om politik så räcker det att gå in på facebook för det blir man överöst av politiks propaganda.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).