Socialt (mer om oss)

Trött på att all skit ska hända mig!

95 inlägg 21862 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439193 Försöker förklara för benet hur man ska åka skidor. :grin: Just då tappade en åkare sitt benskydd så nu ligger benet under täcket igen och darrar. :lol:

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

JensSkoog  
#439196 Tråkigt, "Tåndemåla" :cry:

Men, du får krya på dig, bita tänderna saman och ha
tålamod, så lagar det sig.
Tar tid och är vondt, det vet alla som har haft korsbandsskador. :???:

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439271 Ja krya på dej, och vi alla uppskattar de stora jobbet som du la på gallringsdagarna :-BD

Sport är farligt, en kompis hade en skylt på bilen där de stod
"Regelbundna sprit och sexvanor har räddat mej från den farliga idrotten"

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439279 Det blir en dag när det vänder. Ät smärtstillande, det ger dig ork att göra något annat än ha ont. Jag tog morfinsprutor, åt morfintabletter och sen tredubbel dos av andra smärtstillande i 10 veckor. Inga som helst abstinesproblem av det men utan den hade jag aldrig förmått jobba med rehabövningarna.
Nu hade ju jag i och för sig inte ett knäproblem utan en tvärsjuk lunga med mera. Men ont som f-n gjorde det. Länge. Men efter 1,5 år nu så känner jag nästan inget längre. Visst orkar väl inte riktigt som förr men gallrar och brosslar i skogen så mycket jag vill.
Många ord men det blir bättre! Klok är du som tar hjälp med rehab. Både av proffs och alla vi här på forumet! [emoji4]

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Klazzon  
#439329 Ett tråkigt men absolut superviktigt råd är att fixa tid hos en bra sjukgymnast!! Som du åker till varje eller varannan vecka. Välinvesterade slantar! Har opererat mitt korsband för 4 månader sedan och är inte återställd men smärtfri. Det är lite mer jävlar anamma hos dem, inget ont om sjukvården men det är mer "försiktiga" och besök hos dem brukar resultera i ett ben likt ditt (med div. bandage) kryckor och 2v vila. Vila är kasst för kroppen i rehabsyfte... (lite förenklat)
Krya på dig
Magnus

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439347 Tack för alla vänliga ord och heja rop!
det värmer mer än ni kan tro. jag har en fru som jobbar med hund fys och behandlar sådana skador på hundar så jag får goda rår från henne med. Jag ska börja röra mig så fort jag kan gå på foten men nu är den för öm att komma ur uppfällt läge. Jag har en bra kontakt sedan knäskadan i våras så jag tar kontakt med henne igen så fort som möjligt.
Än en gång tack för ert stöd! :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Rolfnilsson400  
#439376 Hoppas du inte får hundgodis som belöning av frun som belöning efter träningen :wink:

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439382 Vi får säkert samma godis men jag får mitt älghjärta rökt! :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439640 Okej det är inte slut på skiten! :surp: En ny intressant utveckling igår gjorde att jag fick 10 timmar på akuten i Eksjö som var fullständigt översvämmad med folk. Frugan tyckte det var lusigt att benen fortfarande var svullna och skickade mig till vårdcentralen, då det var efter stägning tid fick jag åka till Eksjö som har jouren.
Och där tyckte de också att det var lustigt så de skickade mig till röntgen och då de bygger om var det att runda sjukhuset och sedan ta sig igen sjukhuset för att komma dit. 1,2 km med kryckor så var man lite mör.
på röntgen fick jag ett ultraljud av benet och Jajjamen!! Där fanns det några blodproppar. :shock:
Så direkt ner på akuten och där är inte blodpropp i benet en prioterad åkomma. Kom ner där vid 18:30 och kom in 22:40 och då fick jag en säng i korridoren för de tyckte synd om mig där jag satt och hade ont.
23:45 fick jag hjälp och 03:45 var jag åter hemma.
Så nu ligger jag här med ett trasigt knä som jag inte kan få till rehab då benet inte går att gå på.
Ska tugga blodtunnande medicin i minst tre månader så man ska vara försiktig med allt och säkskilt med skogsarbete och gå i skogen!
Så det är ju bra för det kan jag ju ändå inte. :lol:
Och som grädde på moset ett syke som inte blir bättre med alla motgångar.
Nu är jag tröt på att all skit ska hamna på mig!

   TS
Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

alias  
#439641
Tåndemåla skrev:Okej det är inte slut på skiten! :surp: En ny intressant utveckling igår gjorde att jag fick 10 timmar på akuten i Eksjö som var fullständigt översvämmad med folk. Frugan tyckte det var lusigt att benen fortfarande var svullna och skickade mig till vårdcentralen, då det var efter stägning tid fick jag åka till Eksjö som har jouren.
Och där tyckte de också att det var lustigt så de skickade mig till röntgen och då de bygger om var det att runda sjukhuset och sedan ta sig igen sjukhuset för att komma dit. 1,2 km med kryckor så var man lite mör.
på röntgen fick jag ett ultraljud av benet och Jajjamen!! Där fanns det några blodproppar. :shock:
Så direkt ner på akuten och där är inte blodpropp i benet en prioterad åkomma. Kom ner där vid 18:30 och kom in 22:40 och då fick jag en säng i korridoren för de tyckte synd om mig där jag satt och hade ont.
23:45 fick jag hjälp och 03:45 var jag åter hemma.
Så nu ligger jag här med ett trasigt knä som jag inte kan få till rehab då benet inte går att gå på.
Ska tugga blodtunnande medicin i minst tre månader så man ska vara försiktig med allt och säkskilt med skogsarbete och gå i skogen!
Så det är ju bra för det kan jag ju ändå inte. :lol:
Och som grädde på moset ett syke som inte blir bättre med alla motgångar.
Nu är jag tröt på att all skit ska hamna på mig!


Satan i gatan!

Du har då hamnat i ett ordentligt stim av oönskade omständigheter.

Krya på dig!

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

hlb  
#439642 Trist. Jag ligger bara och yrar med vanlig influensa. Krya på dig.

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Peteflamingstar  
#439645 Usch och fy va trist att läsa. Hoppas verkligen knäet reder upp sig så fort som möjligt, så du kan ut och gå när solen värmer och vårfåglarna kvittrar. Planläggare är ett envist släkte! Här kom det en decimeter snö inatt och en till väntas imorgon, så planläggningen blir plötsligt lite tråkigare än för någon dag sedan. Krya på dig!

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439646
Peteflamingstar skrev:Usch och fy va trist att läsa. Hoppas verkligen knäet reder upp sig så fort som möjligt, så du kan ut och gå när solen värmer och vårfåglarna kvittrar. Planläggare är ett envist släkte! Här kom det en decimeter snö inatt och en till väntas imorgon, så planläggningen blir plötsligt lite tråkigare än för någon dag sedan. Krya på dig!

Tack för uppmuntran!
Upplega är planläggaren värsta fiende. Här är underbart planläggareväder. Det gör saken ännu tråkigare. En halvmeter med snö så hade allt varit mycket lättare. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

totte  
#439656 Ja fy f-n! Det hade räckt så bra med vad du redan har. Undrar inte på om du känner dig rätt låg just nu. Hela gänget här på forumet tror jag i alla fall önskar dig snabbast möjliga bättring.

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

JensSkoog  
#439665 När du nu är på bottnen, så finns det bara en väg, och det är
uppåt, men fasan vad tråkigt för dig.
Hoppas du snart ser ljuset där framme! :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).