Före och efter jobbet

nu i julgranstider!

16 inlägg 4311 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

nu i julgranstider!

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43744 så lär dessa 2 filmklipp från sunes jul passa bra in :) man får iaf ett gott skratt! haha,

som tur är så har man redan sett ut en riktigt fin gran som man ska fara och hämta om några dagar!

(del 1)
(del 2)



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43758 Känns som det är dags att montera stora svärdet på sågen och ta sig en liten patrullering i planteringarna :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43892 Om jag nu skulle komma på någon som olovandes nallat gran på min mark, vad skulle då vara en rimlig ersättning kontant för att inte polisanmäla saken? :mrgreen:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

Thunborg  
#43893
Niking skrev:Om jag nu skulle komma på någon som olovandes nallat gran på min mark, vad skulle då vara en rimlig ersättning kontant för att inte polisanmäla saken? :mrgreen:
/Niklas

Rimligt är väl att dubbla granförsäljarnas pris :geek: Någon som vet vad man får ge för en vanlig gran på torget
8)

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

Skogshuggarn  
#43897 Mellan 3-500:- får man nog betala för en gran.

Någon här som har haffat en julgranstjyv på ägorna???,,,,,,, b-(

Avatar Fallback

Re: nu i julgranstider!

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43898 160 kr rödgran och 340 kr för ädelgran ligger noteringen här i bygden

Avatar Fallback

Re: nu i julgranstider!

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43899 Var hundförare på en jakt vid den här tiden för 8 år sen. Vi hade gjort ngr drev & fikade en liten bit från en väg då det kom en bil sakta körandes på vägen. Rätt som det var stannade bilen & ut kom det en kille med en handsåg.
Ut i skogen for han & vi hörde att han sågade där inne.
Han som ägde marken gick ut till skogskanten o väntade på att han skulle komma tillbaka.
Killen kom släpandes på en gran & precis när han öppnar baklucken så kliver markägarn fram o frågar vad i helv han sysslade med.
Killen släpper både gran & såg, springer in i bilen o drar i väg med en jäkla fart :lol: .
Den minnesbilden sitter kvar som om det var igår det hände :grin: .

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

Thunborg  
#43905
MasseyFerguson skrev:160 kr rödgran och 340 kr för ädelgran ligger noteringen här i bygden


160 kr :shock: :shock: För det är väl inte en gran sen förra årets jul :lol: Jag menar det lät billigt :roll:

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

masterchief  
#43906
Thunborg skrev:
MasseyFerguson skrev:160 kr rödgran och 340 kr för ädelgran ligger noteringen här i bygden


160 kr :shock: :shock: För det är väl inte en gran sen förra årets jul :lol: Jag menar det lät billigt :roll:

Det står ju rödgran, så naturligtvis är den från föregående jul, barrar garanterat inte :wink:
Skämt åsido , det var billigt måste jag säga, nu har jag inte checkat av priserna så värst mycket, men kring 300kr tror jag de ligger på...
Reviderar info lite efter att checkat blocket, det här var billigt...
http://www.blocket.se/vi/19322166.htm?ca=14_s
På Blocket ligger de i mina trakter från 100kr-200kr, 300kr får nog anses som mackpris.

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

Skogshuggarn  
#43907 Jag verkar ha en väldigt "trogen julgranstjuv" som återkommer år efter år på ungefär samma ställe.
I fjol så fällde dock vederbörande "fri-entreprenör" en halvskaplig klentimmergran där enbart toppen försvann, och det är ju lite onödigt.
Har annars aldrig brytt mig speciellt mycket om att det försvinner någon enstaka julgran.
Måste ju vara illa ställt när man riskerar att både åka fast och skämma ut sig för ynka 300:-,,,, "i juletid", dessutom.

En vedtjuv har jag däremot ertappat, och som sagt - och det glömmer man nog aldrig. =))

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

masterchief  
#43908
Skogshuggarn skrev:Jag verkar ha en väldigt "trogen julgranstjuv" som återkommer år efter år på ungefär samma ställe.
I fjol så fällde dock vederbörande "fri-entreprenör" en halvskaplig klentimmergran där enbart toppen försvann, och det är ju lite onödigt.
Har annars aldrig brytt mig speciellt mycket om att det försvinner någon enstaka julgran.
Måste ju vara illa ställt när man riskerar att både åka fast och skämma ut sig för ynka 300:-,,,, "i juletid", dessutom.

En vedtjuv har jag däremot ertappat, och som sagt - och det glömmer man nog aldrig. =))

Jag tror det ligger lite sport och principer angående julgranstjuveri.
Vet ett antal som har princip att stjäla av stiftet pga de betalar skatt till svenska kyrkan :???:
Lite synd att i mina trakter har de gått hårt fram mot kraftledningsgatorna, där fanns det ansenligt med julgranar innan till ingen nytta.....

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

Skogshuggarn  
#43912
masterchief skrev:På Blocket ligger de i mina trakter från 100kr-200kr, 300kr får nog anses som mackpris.


Man får nog räkna med att priset varierar en del beroende på tillgång och framförallt VAR man handlar.
Tror inte ens att 500:- räcker om man ska shoppa gran i exvis S-holms innerstad.

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43925 Om normlpriser liger på 100- 500 spänn, borde man ta ut en avgift på 1000 spänn...
Tycker dom då att det är dyrt säger man bara att man brukar ta 100 spänn om man frågar om lov INNAN man tar granen :lol:

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

Lill Junior  
#44123 Ja varför inte? Då kanske han/hon håller sig borta i fortsättningen.... :grin:

Användarvisningsbild

Re: nu i julgranstider!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44155 Juleljus:






Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).