fre 17 feb 2017, 01:08#438659
JohannesG skrev:stegmaster skrev:Oj va detta var viktig.
Viktigt och viktigt, beror på ju på omständigheterna om man behöver det eller ej,:
Jovisst er det så, men det vil ju alltid skilja på va som er standard utrustning och va som finns som tillval på olika traktormärken/modellar, och marknader.
Dock tror jag inte spärr i framaxel er vanligt standardutrustning hos dom fleste traktor modeller, men har man behov för detta så köper man en med detta, svårare er det inte.
Men klart har Deutz detta som standard så er ju det bra, skulle vel nästan vara konstig om inte Deutz eller nån annan traktor har nåt som inte valmet/valtra har som standard.
T.eks så er släpvagnsbroms standard på valmet 6000 serien här i Norge (men inte i Sverige), så gisser det beror på att det oftast lutar lite mer här enn hos er.
BTW: Min Zetor 7745 från 1990 hadde ju drivhjulsberoande Pto, en masse pto hastigheter, 2 hastigher på hydraulikpumpen, tryckluftkompressor som standard, så den var ju mycket bättre enn vilken Deutz eller Valmet som helst.
Så här står det i instruksjonsboken til valmet /valtra 6000 serien.
Sen diffen framme verkar gå på samma brytare som diffen bak, har jag ingen aning om va som finns på min 6400.
Har inte haft diffen bak inkopplat ennu.
Vanlig 4wd brukar hålla för mig.
1487287512_uten_navn.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc