Skogsmässor

ELMIA Wood 2017

569 inlägg 142131 visningar 53 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

frågande och vetande  
#437993 Kommer även jag leta mig upp dit med husvagnen. Frugan och jag (mestadels jag) ska se över farmas 14 tonare huggarvagn och förhoppningsvis finns det ett fint traktorekipage med jakefäst, kran och aggregat någonstanns i en hörna...kanske för mycket att hoppas på?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

molnia  
#438397 Förhoppningsvis kommer jag att bo ett skott med en potatiskanon ifrån området... :lol:

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

svampbob  
#438399 Jag har en sambo som vill dit men själv är jag lite tveksam. Tycker att jag har varit på lite för många skogsmässor på slutet och det kan vara skönt att få vara hemma också.

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

JensSkoog  
#438401
svampbob skrev:Jag har en sambo som vill dit men själv är jag lite tveksam. Tycker att jag har varit på lite för många skogsmässor på slutet och det kan vara skönt att få vara hemma också.

Är det inte något gammalt ord som säger;
Hemma bra, men på skogsmässa bäst :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Robertberg  
#438403 Hur många har tänkt att övernatta och isåfalll vilken natt? Har "hört" att det kan bli trevliga (läs livliga) tillställningar om flera SFO:are samlas på samma plats. :smile:

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Seb macahan  
#438414
Robertberg skrev:Hur många har tänkt att övernatta och isåfalll vilken natt? Har "hört" att det kan bli trevliga (läs livliga) tillställningar om flera SFO:are samlas på samma plats. :smile:

Var har du hört det !!!!!!!!
Helt obegripliga rykten. Man ska inte tro på allt man hör Robert :mrgreen:
Det är ju fan också att Elmia alltid ska planeras in samma dagar som Sweden Rock. Nu står man mellan åka till Elmia o stanna över o göra sig själv lycklig o glad men fru och son besvikna eller åka till Sweden Rock o göra sig själv och fru och son glad.
Eller stressa upp till Elmia o stressa hem för o göra alla nöjda, förutom Jensskoog som inte har någon husvagnsträdgård att agera trädgårdstomte på....
Svåra val i livet.

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Torbjörn Johnsen  
#438425 Vi kanske ska kolla med Elmia om dom inte kan avlysa en speciell "Skogsforum-camping" på parkeringsfältet :)] :)]

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Erre  
#438435
Torbjörn Johnsen skrev:Vi kanske ska kolla med Elmia om dom inte kan avlysa en speciell "Skogsforum-camping" på parkeringsfältet :)] :)]

Det vore kanon!

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

mrvimek  
#438439 Vi blir ett gäng och se om vi inte campar

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Erre  
#438440 Ja det vore grymt kul.
Jag å svärfar har lite speciell packning denna gång. :wink:
En finne. :grin:

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

JensSkoog  
#438443
Erre skrev:Ja det vore grymt kul.
Jag å svärfar har lite speciell packning denna gång. :wink:
En finne. :grin:

Ja, finnar ska man ju ge luft och motion nu och då, men
ni får hålla han i band :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Erre  
#438445
JensSkoog skrev:
Erre skrev:Ja det vore grymt kul.
Jag å svärfar har lite speciell packning denna gång. :wink:
En finne. :grin:

Ja, finnar ska man ju ge luft och motion nu och då, men
ni får hålla han i band :mrgreen: :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:
Ska bli galet kul!

Hoppas på att få dig å Sundelius som grannar på campingen. Så kan vi hjälpas åt att få upp tältet denna gång. :wink: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438447
Seb macahan skrev:
Robertberg skrev:Hur många har tänkt att övernatta och isåfalll vilken natt? Har "hört" att det kan bli trevliga (läs livliga) tillställningar om flera SFO:are samlas på samma plats. :smile:

Var har du hört det !!!!!!!!
Helt obegripliga rykten. Man ska inte tro på allt man hör Robert :mrgreen:
Det är ju fan också att Elmia alltid ska planeras in samma dagar som Sweden Rock. Nu står man mellan åka till Elmia o stanna över o göra sig själv lycklig o glad men fru och son besvikna eller åka till Sweden Rock o göra sig själv och fru och son glad.
Eller stressa upp till Elmia o stressa hem för o göra alla nöjda, förutom Jensskoog som inte har någon husvagnsträdgård att agera trädgårdstomte på....
Svåra val i livet.

Trodde du skulle stå och dema en viss MF med utrustning hela mässan :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Seb macahan  
#438449 Inget jag har blivit ålagd än. Tapio lät lite intresserade av något liknande men inget beslut än. Man vågar väl knappt va i närheten av maskinen när alla ska klämma o prova. Bäst o vara på behörigt avstånd.....
På tal om finnar på Elmia @Erre så. På Elmia förra gången (stora) mot slutet av dagen vid Rottnes demo bana ser jag två finnar totalt illröda på armarna o ansiktet sönderbrända av solen, så i sketans drängfulla att jag var helt övertygad om att kollaps låg några minuter bort. Dom gick o stödde sig mot varandra likt ett A och hade de inte övat på detta tidigare hade båda två garanterat stupat. En syn jag sällan skådat och ska jag vara helt ärlig trodde jag inte man kunde bli så full o fortfarande stå. Dom pratade med varandra men det lät inte som "vanlig" finska.[emoji2]
Kanske att beakta innan du tar en med dig.

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Erre  
#438453 :lol: :lol:
Jag hoppas @blivande snickare är lugnare. :wink:

Å sköter han sig inte får han ta @Vardons buss. :lol:

Hoppas du kommer loss åtminstone en heldag seb. Så vi får prata om din traktor å annat viktigt här i livet. :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).