Traktorer och processorer

Varvtal Valmet 6600

27 inlägg 7173 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Varvtal Valmet 6600

Pete  
#438332 Hastigheten stämde mot bilen att den går i 40 och bilen stämde mot min GPS

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Varvtal Valmet 6600

Førland  
#438336 hmm,er det nippel der? :surp: den har jeg aldrig smurt,sikkert lurt å jøre det.hvorfor akselen ikke snurrer med vet jeg ikke,men med motoren av er 4wd innkoplet så da snurrer den ihverfall ikke.

Avatar Fallback

Re: Varvtal Valmet 6600

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438354 Avstängd motor så är framhjulsdriften inkopplad.

Användarvisningsbild

Re: Varvtal Valmet 6600

stegmaster  
#438360 Handbromsen var dratt på, så 4wd lampan lyste.
Hjulen snurrarde fritt, men axelen snurrade inte.
Jag kanske skulle stått på plant underlag, så handbromsen och 4wd inte var inkopplat?? :???:
Jo det finns nippel i begge ender tror jeg, men har bare smörjat den ene, då man får slippa på en plåt för att komma åt krysset i "bakenden".
Har endast smört denna nippel 1 gång tidligare, och då hadde jag tur för den då pekte rakt nedåt.

Avatar Fallback

Re: Varvtal Valmet 6600

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438367 Något osäker om de gäller 6x00 och inte bara 6x50 men där läggs 4wd i när handbromsen dras, man bromsar eller stänger av motorn.
Så klossa bakhjulen väl innan du lyfter den fram med motorn igång och släppt handbroms

Användarvisningsbild

Re: Varvtal Valmet 6600

hayabusa 08  
#438376
stegmaster skrev:Handbromsen var dratt på, så 4wd lampan lyste.
Hjulen snurrarde fritt, men axelen snurrade inte.
Jag kanske skulle stått på plant underlag, så handbromsen och 4wd inte var inkopplat?? :???:
Jo det finns nippel i begge ender tror jeg, men har bare smörjat den ene, då man får slippa på en plåt för att komma åt krysset i "bakenden".
Har endast smört denna nippel 1 gång tidligare, och då hadde jag tur för den då pekte rakt nedåt.


En tanke men om 4wd är inkopplad, framhjulen i luften så kan inte axelen snurra då bakhjulen inte kan det?
Om man då snurrar ett framhjul så går rörelsen rakt igenom framdiffen och det andra hjulet roterar åt andra hållet?

Användarvisningsbild

Re: Varvtal Valmet 6600

stegmaster  
#438407
hayabusa 08 skrev:
stegmaster skrev:Handbromsen var dratt på, så 4wd lampan lyste.
Hjulen snurrarde fritt, men axelen snurrade inte.
Jag kanske skulle stått på plant underlag, så handbromsen och 4wd inte var inkopplat?? :???:
Jo det finns nippel i begge ender tror jeg, men har bare smörjat den ene, då man får slippa på en plåt för att komma åt krysset i "bakenden".
Har endast smört denna nippel 1 gång tidligare, och då hadde jag tur för den då pekte rakt nedåt.


En tanke men om 4wd är inkopplad, framhjulen i luften så kan inte axelen snurra då bakhjulen inte kan det?
Om man då snurrar ett framhjul så går rörelsen rakt igenom framdiffen och det andra hjulet roterar åt andra hållet?

Tack, ja så måste det ju bli. :-BD
Jag låg på ryggen och knuffade rundt framhjulen med fötterna.
Men det måste givetvis bli så som du säger, 4wd måsta vara fråslaget om det ska funka att snurra axelen.
Som gnisten er inne på så går det inte på nån broms på en 6400 för man bromsar(med fot eller handbromsen), det går inte på nån broms när motoren stannar.
Så man får stå plant, så handbromsen kan vara frånslagen, så tror jag det ska lösa sig.

Avatar Fallback

Re: Varvtal Valmet 6600

Førland  
#438409 Ser at din 6400 kopler inn 4wd med håndbrekket på,det gjør ikke min,dette må jeg sjekke opp i på min.men din er jo nyere enn min 96 mod ,så kan jo være at de har forandret på noe der? :?: :?:

Användarvisningsbild

Re: Varvtal Valmet 6600

stegmaster  
#438412
Førland skrev:Ser at din 6400 kopler inn 4wd med håndbrekket på,det gjør ikke min,dette må jeg sjekke opp i på min.men din er jo nyere enn min 96 mod ,så kan jo være at de har forandret på noe der? :?: :?:

Ja vent nå til i morgen eller fredag, så skal jeg sjekke dette helt sikkert så jeg ikke sier noe feil, men er ganske sikker på dette.

Edit:
Såg detta i instruksjonsboken.
Så det var som jeg trodde.

1487199454_uten_navn.jpg

Avatar Fallback

Re: Varvtal Valmet 6600

Førland  
#438434 Ja der står det jo svart på hvitt.vet det er noen ledninger ekstra under gulvmatten ved brekket,får sjekke dette ikveld ,nå forsvant jo det fine vinterværet,så er fint med noe inne arbeid.

Användarvisningsbild

Re: Varvtal Valmet 6600

stegmaster  
#438450
Førland skrev:,nå forsvant jo det fine vinterværet,så er fint med noe inne arbeid.

Ja det gjorde det sannelig, det var jo så fint i går. :sad:
Skulle kjørt ca 2 lass med bjørketømmer for en bekjent i dag, man han var heller ikke så lysten på dette i dag (han skulle være med å kviste å kappe selv), så det blir hjemmedag for meg også.
Kommer det som snø hos deg???
Her har det vært regn hele natten, selv om de YR meldte snø til å begynne med.
Men det er meldt fint i morgen, så blir med nytt forsøk da, for min del.

Ser ut som det kan bli en fin netto på snømåkingen denne sesongen da jeg har gamblet litt og har alt på en relativt høy fast pris, og ingen ting for å kjøre :smile:
Har ikke kjørt en enste tur så langt, så bortsett fra verditapet, forsikring o.l på utstyret, så er alt netto.

Edit,
Når det gjelder utklippet fra instruksjonsboken, så det for årsmodell 2000 og fremover, som du var inne på, så er det jo ikke sikkert det er slik på tidligere modeller.

Avatar Fallback

Re: Varvtal Valmet 6600

Førland  
#438558 nei ingen snø,men har 10cm fra tidligere.nå ligger tåka tykk og det reiner .ser yr.no melder kaldere neste helg.du får nok en rolig brøytesesong i år,men det har snødd i mars og april før.........

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).