Uppvärmning

Vilken panna?

28 inlägg 8866 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken panna?

Jolly  
#438098 Vilken panna skall man välja om man vill ersätta en gammal hs perifal med effekt 30kw utan att bli ruinerad?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken panna?

Granstorp  
#438109 Vet inte vilken budget du har men satsa på beprövade pannor från kända tillverkare tex CTC, Värmebaronen, Baxi mfl. Det är med vedpannor som med det mesta, man får vad man betalar för! En panna från Fröling eller Hargassner är nog en klass för sig, men då får man hosta upp en rejäl slant!

Användarvisningsbild

Re: Vilken panna?

Jolly  
#438118 Vill hellre ha ett budgetalternativ eftersom det kanske inte kommer att eldas i20 år till.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken panna?

Granstorp  
#438120 Vilken prisklass hade du tänkt dig?

Avatar Fallback

Re: Vilken panna?

Ldsaren  
#438190 Vad är för panna du har nu .är det tryckfläkt ? .sådan har jag Hs prifal 50 cm ved från 2000 har inte bytt keramik än

Baxi har en light .ca 30000 tror jag

Användarvisningsbild

Re: Vilken panna?

Jolly  
#438191 Det är tryck nu! Finns det inget billigare alternativ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken panna?

Vardon  
#438195 Begagnad på blocket?

Avatar Fallback

Re: Vilken panna?

ulfgustav  
#438198 VIADRUS är en tjeckisk tillverkare av pannor, har sådan och är riktigt nöjd, finns i olika storlekar, jag tycker absolut den är prisvärd, Lindqvist Heating importerar dem

Användarvisningsbild

Re: Vilken panna?

Jolly  
#438205 Har kollat för fullt på blocket men tyvärr finns ingen inom rimligt avstånd. Annars hade det varit ett alternativ.
Hur är det med vidarus när det gäller effektivitet och sådana saker? Den är ju klart extremt mycket billigare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken panna?

Ldsaren  
#438207 Vad för fel på pannan ?

Avatar Fallback

Re: Vilken panna?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438210 Atmos

Avatar Fallback

Re: Vilken panna?

just_det  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438213 Vart i Sverige bor du??

Användarvisningsbild

Re: Vilken panna?

Jolly  
#438215 Felet är att den läcker vatten in i eldstaden. Skall testa att svetsa i kväll.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken panna?

Jolly  
#438216 I värnamo.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken panna?

Göt  
#438224 Jag höll på och kollade pannor när jag bytte sist så för min del blev det en värmebaronen ub 40. När det gäller Vidarus så hävdade man själva att den drog några kubikmeter ved mer. Dom är inte miljögodkända men det är nog den billigaste pannan du kan få tag i.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).