Traktorer och processorer

Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skördare

99 inlägg 34143 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#437098 Idag kom den hem [emoji2]
IMG_1486747867.439282.jpg
IMG_1486747880.550969.jpg

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#437259 Trevligt! Va det med aggregat eller utan?

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#437270 Ett Nisula 400. Har kört några lass nu och jag känner mig nöjd med komforten. Blir att sätta på aggregatet för att testa det.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

Amatörhuggare 62  
#437272 :-BD :-BD
Fint åk

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#437276 Hur har du det med knappar för aggregatet d@nne? På den här är allt på konsolen på vänster spaken

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#437317 Jag har minispakar med knappar på baksidan och palett på vänstersidan så två förval och allt för aggregatet har jag på spakarna sen har jag resten av längdvalen samt långsam matning på paletten. :-)

Användarvisningsbild

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

Seb macahan  
#437866 D@nne
Jag ska bygga om matningen till mitt aggregatet från traktor ut på kran. Bygget får vara lite proffsigt då hela ekipaget ska visas på Elmia. Skulle du vilja ta lite bilder på hur det är löst på din maskin. Framförallt på kran led och utskjut.?? Nu har jag inte så fina prylar som du men principen är ju densamma. Hälsningar Sebmacahan

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#437883 Ska vi kunna fixa tycker jag ;-) är det slangar och kabel till aggregatet du menar?

Användarvisningsbild

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

Seb macahan  
#437886 Från kranfot och ut. Har du slang på stickan?

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#437898 Har snabbkopplingarna monterade i överkant på stickan och sen hänger det i slangar under stickan och utskjut. Tidigare drog dom ner det i rör på stickan men det slutade man med för att det blev för utsatt. En som var och tittade på aggregatet hade det så och det funkade dåligt sa han för dom fick mycket stryk.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

Seb macahan  
#437918 Så tänkte jag också men på många skördare sitter det ju rör. Och min spontana nu var o bygga med rör men jag tar emot idéer det är därför jag ställer frågan här. Jag har haft slang nu som hängt i "ringar" men det har inte funkat bra. Vi varje fäste har slangen slitits hårt samt att ringarna har klämt slangen med kabeln i så den har börjat klämmas fast och löper inte fritt längre.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

Seb macahan  
#437920 Snabbkopplingar/skarv ute vid utskjutet hade jag tänkt.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

alias  
#437923 Kan man förutsätta att slangdragningen måste ske på sidan av huvudarm och vipp och inte på ovansidan?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

valtra mega  
#437927 Jag har ju parallellkran utan utskjut så det är ju inte samma men har också rör på bommen och slangar under stickan borde vara bättre skyddade under stickan än över

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#437931 Ska ta lite bilder imorgon. Som det är på min verkar funka bra, har inte haft några problem alls och det går smidigt att koppla.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).