Motorsåg och handhållet

Tomgångsskruven rullar upp

8 inlägg 2689 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tomgångsskruven rullar upp

totaya79  
#437411 Har en husqvarna 350 där ovan nämnda skruv rullar upp och givet blir utan tomgång. Min gamla såg har en fjäder som skall hålla skruven i läge men denna har ingen. Någon som vet vad som skall hålla denna skruv? Det är ett hål från under gasaren och in till skruven ungefär mitt på gängade delen. Skall det sitta en plast/gummi bit som låser på gängan Månne?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tomgångsskruven rullar upp

lars11  
#437521 Testa med en lite o ring i glappet, eller en fjäder. Alt yttepytte -seg- loctite

Användarvisningsbild

Re: Tomgångsskruven rullar upp

johan eriksson  
#437525 Kan funka att stuka ett par gängor lite lätt med en hammare också. Har gjort det på justerskruvarna i förgasare vid något tillfälle.

Avatar Fallback

Re: Tomgångsskruven rullar upp

bgl  
#437527 En liten snutt gängtape eller ännu bättre en fiber lin lindad ett par varv, gammalt knep för förgasarskruvar.

Användarvisningsbild

Re: Tomgångsskruven rullar upp

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#437567 Vad har den för förgasare? Har den Walbro HDA vilket är vanligast tror jag så ska där vara fjäder.

Användarvisningsbild

Re: Tomgångsskruven rullar upp

totaya79  
#437628 Det blev ett nyp med tången på gängan och lite lin och linolja. Kännas funka. :smile: Däremot hade tanken spruckit så det blir till att byta den.

Det var ingen walbro, tror Zuma eller vad dom heter, Made in China stod det då under den.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tomgångsskruven rullar upp

MartinH  
#437641 Har för mig att jag hade sådant problem på en gammal Partner 5000H för en del år sedan. Jag virade tunn ståltråd runt skruvarna och i skårorna på ställskruvarna.
Först får du ställa in dom förstås.
Har för mig att det fungerade hyfsat.

Med vänlig hälsning!
MartinH

Användarvisningsbild

Re: Tomgångsskruven rullar upp

totaya79  
#437648 Hittade reservdelslista på nätet och det skulle sitta någon form av broms på tomgångsskruven i hålet under gasaren.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).