Motorsåg och handhållet

Drömsågen. Hur ser den ut?

50 inlägg 17676 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Blivande snickare  
#162020 Finns redan, inte helautomatisk dock. Ser ut som om man behöver en speciell kedja :???:




Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Mäki  
#162025 Detta med el såg tycker jag inte alls är dumt.
Hörde på radio om någon ny teknik på batteri sidan som dom forskade runt så om något år har vi ett batteri som håller länge men inte väger något.

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

viktor meck  
#162029
Blivande snickare skrev:Finns redan, inte helautomatisk dock. Ser ut som om man behöver en speciell kedja :???:





man behöver både oregons powersharp kedja och svärd. vet inte vad det kostar men vi pratade om det på jobbet att vi kanske skulle beställa ett par och testa :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Blivande snickare  
#162034 Berätta om era erfarenheter och tankar om produkten efter användning. Vi väntar på rapport.

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#162054 Finns trådar om detta Oregon system i forumet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Sågomanen  
#436608 Väcker lite liv i denna roliga tråd. Vad tror ni, vad ligger på ritbordet för att ersätta 550xpg och 543xpg?

Kanske en 643xpg med sedvanlig utrustning som vi skämt bort oss med; Autotune, pumpblåsa, handtagsvärme, integrerade svärdskåpemuttrar, sidospänning av kedjan och vad mer kan komma i utvecklingsväg? :roll:

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#436614 Drifttimmar! Nåt som håller länge och presterar bra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#436624 Går det ann å sjå no kor mange timar saga har gått no når dei har atotune og sånt? Eller ser dei berre kor mange gonger ho er starta?

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#436629 Den 643 XPG du skissade på med triobrake kan bli intressant. Men annars undrar jag inte om det blir en kraftfullare batterisåg som tar den platsen.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Erre  
#436634 Hört på djungeltrumman att den senaste versionen av husqvarna 550 nu börjar närma sig 1000 driftstimmar innan problem.

@Mange
Håller du med?

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#436637
Niking skrev:Den 643 XPG du skissade på med triobrake kan bli intressant. Men annars undrar jag inte om det blir en kraftfullare batterisåg som tar den platsen.
/Niklas


Batterisidan trodde dom stenhårt på. När jag var där på studiebesök i höstas. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Sågomanen  
#436640 Batterierna är här för att stanna. Ja Husqvarna kanske redan har en stark elsåg på G. Men jag hoppas att bensinarna finns kvar länge än också..

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Peteflamingstar  
#436645 Jag skulle vilja ha 555:ans motor i en såg med 339:ans vikt. Punkt. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Sågomanen  
#436657 Jag tycker det är synd att 555 inte finns med handtagsvärme :sad:

Användarvisningsbild

Re: Drömsågen. Hur ser den ut?

Experten_Lars  
#436727
Mange skrev:
Storken skrev:I gallring skulle jag vilja ha typ en Stihl MS 201 uppdaterad med handtagsvärme och
kanske aningen mer pulver i motorn...

Typ 339?

http://www.husqvarna.com/se/homeowner/p ... ws/339-xp/

Den hade varit fin att ha..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).