Skotare

Markberedninsdragare

91 inlägg 24394 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#43578
ume skrev:Prova swelog band, kränger aldrig oavsett hur slaka dom är 8)


HAr hört från flera håll att dom banden är kanonbra.....

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43598 E de inte Olofsfors som swelog säljer???

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#43683 Nej de tror jag inte. Har hört att de e en firma från Torsby som gör swelog banden. (Dom röda)

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#43981 jag kör med 20.5-25 och har kört med gammeldags dragande band har aldrig haft problem med band krängning de ska bli intressant att se om mes banden ligger kvar va är de för dim ni kör på ser att de är mes miljöband ni har

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#44052 Vi kör med 700/26,5. Däckskydden på sidan har vi svetsat dit själva.

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#44104 Är de harv ni dra är inte 700 lite brett har hört att banden håller sämre när de blir så brett.
Va tror ni om en 1410 som dragare har någon provat kör harv med en sån orkar dom tro

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#44122 Vi kör/körde bara harvning, har inte haft nå problem med bredden, tycker nästan de e bättre med 700. Blir bra mycket stabilare när vi kör på skrå. Skulle nog hosta upp mellanskillnaden till en 1710 alt 890. Varför inte en Tigercat/Hemek H18/F18?

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#44185 tja de klart har tittat på både 1710och 890 men rottnes f18 tycker den ser riktigt bra ut var och provkörde den på skogsnolia med comfort line kändes jävligt trevlig att köra men då är frågan om fjädringen håller

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#44229 De e nog fördel JD om man ser till terräng egenskaperna, är väl bara dom som har balanserade boggilådor?

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#44265 Valmets .4 har fått balanserad boggi men de klart de är väl mycke beroende vem man frågar va som är bäst. Har hört att tigercaten är jäkligt stadig men va tar en tiger i timmen med harv

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#44274 Skicka ett PM till mickejmb här på forumet så får du veta de mesta om Tigercat 1075. Dom va bland dom första som köpte den,kör enbart harv med den.

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#44344 mastern som kom på blocket idag ser ut som den är ny renoverad de kortet är nog taget före sesong harven ser ut att vara en blandning mellan tts och donare

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

kjell62  
#44350
markberedarn skrev:mastern som kom på blocket idag ser ut som den är ny renoverad de kortet är nog taget före sesong harven ser ut att vara en blandning mellan tts och donare


Så såg den ut INNAN lill-junior började köra den :lol:
skämt å sido den såg inte lika ut för 3veckor sen
när jag såg den på en verkstad i älvdalen
all ting slits å bryts
kjell

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#44356 ja de var de jag misstäkte att den inte hade börjat att användas än. såg att de satt prepphjul på den har kört med såna bakom en master tyckte att dom var jävligt tung längst bak på maskinen tror dom vägde bortåt 1500kg +jag tycker inte de funkar så bra med prepp hjulen de blev ju bara vanliga hjul spår när marken är lite fuktig =jävla påhitt :roll: har en lättare typ bakom KRen dom hänger mest där för synskull. Nä de ska spruta rakt ner på backen funkar lika bra kör så med 260 å de blir mindre att hålla reda på

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#44369
kjell62 skrev:
markberedarn skrev:mastern som kom på blocket idag ser ut som den är ny renoverad de kortet är nog taget före sesong harven ser ut att vara en blandning mellan tts och donare


Så såg den ut INNAN lill-junior började köra den :lol:
skämt å sido den såg inte lika ut för 3veckor sen
när jag såg den på en verkstad i älvdalen
all ting slits å bryts
kjell


Dom där korten är tagna strax efter den blev ombyggd från Silva Nova till vanlig markberedare, dom är från våren 07.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).