Skördare

ÖSA FMG 762/280

589 inlägg 277838 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422349 Börja med det klena.tex vid 100 mm gå sen oppåt men tänk på att kör några stammar mellan varje kalibrering så han hinner jämna ut kurvan

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#423288 Tack Simba ! Men idag sa det pling och så var det något som flög och när jag hittade det så var det den andra kran bulten som gick av så nu är det bara 4 kvar 2 på varje sida och jag tänkte lite hur hårt dom skall dragas eller skall dom bara dragas ordentligt. Förr i världen brukar vi dra dem med en 5 cm lång stadig holk under bult skallen. Det var ju nog kölden som gjorde detta men den var nog i brakad från förut Men vet inte hur jag skall få bort den gamla biten utan att ta upp kran. Om man skulle komma åt att svetsa en tapp men man sövlar väl fast gängorna om den nu inte sticker upp lite men inte har det ju varit det förr heller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#424861 Har nu fått tag på 6 st nya bultar till kranfoten och fick "mängd rabatt" tackvare att min fd fru arbetar som lagershef på Botnia Bult i Kristinestad det var bara att hämta ur hyllan.
Sedan en sak tänkte ja kan man få köpa armstöden till stolen som skruvas fast sådana svarta någonstans.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

plutten  
#424897 Pröva med IKH.

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#424901 Tack plutten! Ja kanske det låter ju bra man har ju tid med bagateller nu när Ösa har blivit i skick och kan nog säga från hjärtat att det är pga. Skogsforum punkt och slut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

totte  
#424927 Vi här på Skogsforum tror att det beror rätt mycket på Lindqvist också :grin:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#425045 Tack Totte! Jag minns så bra ett tillfälle när jag var riktigt nere med ÖSAs problem och sa att jag får nog glömma det att få den i sådant skick att man kan lita på den. Så svarade Simba varför skulle du inte få den att funka så att den går att lita på och han visste exakt vad den gick för. Nu först har jag fattat det att han hade rätt. :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#432275 Ja har inte skrivit något på länge som ni då kanske anar att Ösa funkat som "Hon" också gjort :mrgreen: . Det var alltid så när man hade bilverkstaden att om inget hördes av kunden så hade bilen hållit ihop. Men har nu huggit ca 200m3 och det har inte varit något helt enkelt ingenting men det är ju i grund och botten inte så många dagar. Men ta tillexempel startning i köld -12 och stått i flera dagar startar lätt. Och inte har ja ju gjort något speciellt nya batteri för 2 år sedan inget annat på startsidan. Jag tror att jag fick gamla batterier först alltså inte använda utan de hade stått med syra i en längre tid för de blev så kortlivade 2 år endast. Förr så satte vi syran i först vid försäljning. Men ni kan ju lätt förstå att man ändå är väldigt glad att man lyckats.
Har nu också startat upp en tråd på finska sidan "maatalousforum" har där också förändrat på läs och skriv sättet denna min metod är något nytt att berätta nämligen. Har där också Lindqvist.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Blivande snickare  
#432286 Kul att Ösa börjat inse att hon inte kan övervinna Lindqvists uthållighet å skicklighet! :grin:
Verkligen välförtjänta problemfria körningar \M/
Hoppas hon kommer att gå bra för dig nu men glöm ändå inte att uppdatera oss lite ibland :wink:

Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Førland  
#432289 godt å høre at øsa'en går som den skal :-BD

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

totte  
#432377 Så glädjande med en så positiv rapport! :-BD

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Erre  
#434944 Grattis idag @Lindqvist
Hoppas allt rullar på bra för dig!

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#434948 Oj Tack Erre de va en överaskning! Allt bra nog ha det bra själv!

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Blivande snickare  
#435044 GRATTIS!! :YMHUG:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#436349 Tack Blivande snickare hur är det är du i yrkeslivet nu eller studerar du ännu. Skall det bli snickare av dig när du blir stor :mrgreen:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).