Motorsåg och handhållet

Transportlås och kedjelåset

2 inlägg 1377 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Transportlås och kedjelåset

Gisaja  
#434915 Tjenare!
Håller på att skola in mig i skogsvärlden och köpte precis en ny såg. Kört en del tidigare men var ett tag sedan nu. Skulle montera ihop min Husqvarna 550 XPG Triobreak men fick inte själva låssprinten att släppa. Antagligen berodde detta på att jag inte sett den lilla dolda spriten som jag antar är transportläget på översidan på kåpan. Drog handtaget bakåt för att låsa upp men tror den släppte trotts att transporten var på, kåpan rörde sig lite utåt men gick förvånansvärt lätt. Med andra ord så kunde jag antagligen inte låsa upp efter det och drog av kåpan med bromsen i. Varpå jag inte kan låsa upp kedjelåset igen, på insidan av kåpan. Den runda spriten är låst och är rätt tydligt när man försöker sätta på kåpan igen.

Transportläget krångla till det tror jag.

Tips får er erfarna skogshuggare vore tacksamt! Annars får jag väll ta en kaffe och skruva vidare :)



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Transportlås och kedjelåset

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#434937 Kolla denna tråden, kan det va samma problem?

Kedjebroms HVA 550 xpg

Magnus M

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).