Skotare

Et steg nærmere å bli min egen herre-v.h.a. rottne rapid..

7 inlägg 4679 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Et steg nærmere å bli min egen herre-v.h.a. rottne rapid..

Sti L  
#432911 Er veldig interessert i å starte selvstendig og en lassbærer er i mine øyne "nødvendig" i de fleste sammenhenger.Bruker i dag en driven patruuna/traktor og har en del oppdrag.Har mye vanskelig terreng,vinsj/helstamme er mest brukt.
Ang.rapiden venter selger inn to stk.som jeg skal vurdere,han er sikker på at den ene er 6wd,den andre usikker.Ikke tiltkran,ca 20 000 timer,pris etter vill synsing ca 250 000 pluss.Selger sier det enkelt m.deler og at dette er gode maskiner.Synspunkt?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Et steg nærmere å bli min egen herre-v.h.a. rottne rapid

Fredrik Reuter  
#433070 Hej,
Rottne Rapid är en slitvarg.
Nu finns den ju i flera olika utföranden så frågan är vilka din säljare har inne. Rapid finns både med converter och hydrostat, 6 eller 8 hjul, gallrings- eller slutavverkningsversion.

Lägg gärna upp lite mer information om maskinerna Sti L så tror jag diskussionen kommer igång.

Användarvisningsbild

Re: Et steg nærmere å bli min egen herre-v.h.a. rottne rapid

Torbjörn Johnsen  
#433076 Rottne brukar berätta om att de har mycket reservdelar till äldre skogsmaskiner i lager. Tyvärr finns ingen info på deras sajt vad som finns men det bör ju gå att ringa dem för att få en uppfattning om hur det ser ut för just Rapiden.

Avatar Fallback

Re: Et steg nærmere å bli min egen herre-v.h.a. rottne rapid

Sti L  
#433129 Vet mere om ca en uke,da skal jeg se på en.Selger har ingen inne men venter to.Converter skal jeg ikke ha,og antar det er en sluttavv.maskin da det ikke er tiltkran eller vognstyring.Eller har jeg misset igjen? Det er ikke SMV rapid. Er ny på skogsmaskin,skal avvirke med husky og kanskje stegmater på sikt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Et steg nærmere å bli min egen herre-v.h.a. rottne rapid

Sti L  
#439206 Da er det litt mere info,nr 1 er 89 mod.med 17300 timer og rk 80 kran,nr 2 er 96 mod. med 20000 timer og Rk 60 kran og schaktblad.Begge har hydrostat.Dette er ny og gammel modell skjønner jeg,noen som vet hva forskjellen er? Noe med dator er det men annet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Et steg nærmere å bli min egen herre-v.h.a. rottne rapid

Tosca  
#453432 Det låter som ganska likvärdiga maskiner, det som kan fälla avgörandet är mer det allmänna skicket, sprickor, kända reservdelsbyten och föroreningar i oljefilterna.
Om det sitter en Fordmotor i någon av dem så får du tänka på att många av dem verkar bli dåliga framåt 20' timmar.

Avatar Fallback

Re: Et steg nærmere å bli min egen herre-v.h.a. rottne rapid

Sti L  
#453468 Det ble 89 modellen, har kjørt 7-8 dager og blitt litt kjent med den. Det sitter Ford motor der,den ble bytta for ca 2000 timer siden, har intrykk av at det er vanlig . Det er litt oljesvetting ved et framhjul og litt på rotator når den star parkert, ellers er den uten slark og sprekker. Det som må gjøres er å se på en joystick som er merkelig/slitt I bevegelsen rotere mot klokken/senke ned, selve gripen har stor avstand mellom ytre og indre klo, samt olje/filter service. Webasto og AC er døde, slitte dekk. Kunne vært fint med midjelås,det er bratt..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).