Motorsåg och handhållet

Köpråd ny såg

20 inlägg 10033 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpråd ny såg

Aayden  
#432818 Om du vill ha lite information från ett par stollar ( mig + kollegor ) som älskar att testa något nytt så har vi dom sista åren testat det mesta :lol:
Bland motorsågar på 45cc till 50cc har vi haft nöjet att köra ett par hundra tankningar av :

Husqvarna 445 TB , 450 , 550 XP
Dolmar ps 4600, ps 5105 ,
Jonsered cs 2234, cs 2245, ,cs 2145 , cs 2150
Sthil ms 250 , ms 261
Shindaiwa 452 s , cs 450

Vilken du än plockar av dom på listan så har du en god vän i många år, dom som vi inte gillade har jag tagit bort, Men det viktigaste är att du köper av en handlare som ger dig bra support nära dig , för vilket märke det än är på sågen så händer det saker .
Mina rekomendationer är : Husqvarna 445 , Jonsered 2245 / 2250 , Dolmar ps 5105... Shindaiwa 452 var trevlig men när vi var tvungna att byta svärd en lördag och glömt ta med extra fick vi välja på att åka 15 mil eller låta den ligga för dom var inte lätta att hitta :cry:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Köpråd ny såg

Markus.  
#432829 Tack alla för generösa svar.... ^:)^ ^:)^ ^:)^ Har nu en shindaiwa på väg och det blir säkert bra för mig. Ovärderligt att höra utav folk som själva kört med maskinerna.... jag tycks alltid annars råka på säljaren som läser innantill ur broshyren... /Markus

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpråd ny såg

Tosca  
#432841 Är det ett annorlunda svärdsfäste på japanen @Aayden?

Avatar Fallback

Re: Köpråd ny såg

axwell  
#432859
Tosca skrev:Är det ett annorlunda svärdsfäste på japanen @Aayden?


Stihl, Husqvarna och japanska sågar har sina svärdsfästen på olika sätt.

Husq, nr slutar 95, japanska på 041 i den den här klassen.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd ny såg

Aayden  
#432874 Axwell hann före :smile:

Stihl samt husqvarna fanns överallt men till japanen var inte lätt några kollegor ringde runt i nässjö området men kammade noll.
Tyvärr så hände det på fel veckodag så det var bara butiker ala Swedol, jula mm som var öppet och dom hade inte för Japanerna :cry:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).