Före och efter jobbet

mobiltelefoner....

43 inlägg 11685 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Re:

gremo  
#43096 Gick in på inställningar imorse o sökte efter uppdateringar o något hittade den ivf o det verkar ut om det funkar bättre nu bryter ivf inte.


Thunborg skrev:
gremo skrev:Köpte en c702 direkt när dom kom.batteriet varade inte länge kan man ju lungt säga.Kopplade bort 3g o sen varade batteriet mycket längre men då började ju fanskapet hänga sej istället o leta nät hela tiden.det senaste nu är att den man pratar med försvinner då o då.snart blir det en 500kr mobil istället för alla 😡 finesser.Kan man byta mjukvaran i telefonen så att den börjar funka riktigt?????

de första tio c702 vi sålde var helt kassa, mjukvaran var inte färdig och hängde sig, packningen runt batteriet går lätt sönder, och som du säger små knappar , blanka och hala. inget för en "arbetare"


Känner igen det där , har själv en c 702 , köpt för 5 mån sedan. rätt som det är försvinner den man pratar med, men dom hör mig. skit irriterande 😡 Ska lämna in den :sad: Annars är jag nöjd :grin: Jo det är klart ,knapparna är för små,eller så är fingrarna för stora :lol:[/quote]

Elmia
Användarvisningsbild

Re: mobiltelefoner....

GremoNiclas  
#43128 Har också en c 702. Den sa upp sig igår. Knapparna lyste konstant och displayen "lyste svart". Gick inte ens att stänga av den, lära ta ur batteriet. Verkstad nästa.
Även för mig har den man pratat med försvunnit lite då och då. Också har alarmet krånglat, vägrar ringa på utsatt tid ibland. :shock:

Avatar Fallback

Re: mobiltelefoner....

gremo  
#43130 Då har min sagt upp sej många gånger.Dom 4 knapparna på högersidan lyser o display svart,tar någon minut för min sen funkar den igen.har man den i fickan känner man att den vibrerar till innan allt slutar fungera.


GremoNiclas skrev:Har också en c 702. Den sa upp sig igår. Knapparna lyste konstant och displayen "lyste svart". Gick inte ens att stänga av den, lära ta ur batteriet. Verkstad nästa.
Även för mig har den man pratat med försvunnit lite då och då. Också har alarmet krånglat, vägrar ringa på utsatt tid ibland. :shock:

Användarvisningsbild

Re: mobiltelefoner....

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43132 Samsung har en ny nu. Samsung GT-B2700
Ser bra ut och ok pris.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=151 ... Row4Center

Användarvisningsbild

Re: mobiltelefoner....

Thunborg  
#43150
gremo skrev:Då har min sagt upp sej många gånger.Dom 4 knapparna på högersidan lyser o display svart,tar någon minut för min sen funkar den igen.har man den i fickan känner man att den vibrerar till innan allt slutar fungera.


GremoNiclas skrev:Har också en c 702. Den sa upp sig igår. Knapparna lyste konstant och displayen "lyste svart". Gick inte ens att stänga av den, lära ta ur batteriet. Verkstad nästa.
Även för mig har den man pratat med försvunnit lite då och då. Också har alarmet krånglat, vägrar ringa på utsatt tid ibland. :shock:


Din och min telefon måste va enäggstvillingar :lol:

Användarvisningsbild

Re: mobiltelefoner....

Thunborg  
#43151 Fan jag citera fel inlägg 😡 Jag menar din GREMO :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: mobiltelefoner....

gremo  
#43154 dom slutar kanske o fungera samtidigt oxå :surp:

Thunborg skrev:Fan jag citera fel inlägg 😡 Jag menar din GREMO :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: mobiltelefoner....

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43190 Dom som har en c702i:
Jag har 2, båda krånglade som attan, innan jag fick i ny mjukvara..
Den ena var helt död - bara lite ljus i knapparna..

MEN: Det räcker ej med uppdateringen i telefonens menyer!

Gå istället in på SEs websida, tanka ner ett program, LÄS o förstå rutinen..
Asså, man kör in programmet, tar ur batteriet å sätter tebax det, håller inne C knappen samtidigt som man stoppar i USBkabeln o sen väntar..
Då flashar man om hela luren - allt man har i den försvinner..

Efter detta har båda mina lurar funkat 100%

Avatar Fallback

Re: mobiltelefoner....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43191
Henrik K skrev:Samsung har en ny nu. Samsung GT-B2700
Ser bra ut och ok pris.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=151 ... Row4Center



D e ju en sån ja inhandlat nu :lol: det verkar va bra iaf efter ca 1 vecka...

   TS
Användarvisningsbild

Re: mobiltelefoner....

GremoNiclas  
#43267
GremoNiclas skrev:Har också en c 702. Den sa upp sig igår. Knapparna lyste konstant och displayen "lyste svart". Gick inte ens att stänga av den, lära ta ur batteriet. Verkstad nästa.
Även för mig har den man pratat med försvunnit lite då och då. Också har alarmet krånglat, vägrar ringa på utsatt tid ibland. :shock:


Var in till butiken där telefonen inhandlats idag, dom la in ny programvara. Nu tuffar den på igen, får se hur länge...

Användarvisningsbild

Re: mobiltelefoner....

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49169 Hur går era Samsung 2700lurar? Funderar på ny lur. Jag lyckades krascha min 5500 vid uppdatering igår o nu är den stendöd :sad: . Ska gå till butiken idag men den är över 2 år så jag misstänker att det kostar lite att få igång den igen.
Vore kul med en liten recension!

Magnus M

Avatar Fallback

Re: mobiltelefoner....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49176 Jag är nöjd, den är relativt smal å lätt, ja har det till å ringa med å skicka nått sms mms, kameran är ok, inte mer, ja har inte hittat nånstans där man kan stänga av T9 för gott, ja hatar T9 😈 sen att man kan slå av å på "ficklampan" utan att låsa upp knapplåset har både för å nackdelar, ja har en sån universial hållare i maskinen som klämmer åt på sidorna vilket gör att lampan slås av å på, fördelen är att den är lätt att få igång när som helst å att den lyser bra så innåt!!!
Batteri tiden är EXTREMT bra enligt mej, ja pratar iof inte mer än ja behöver :lol:
sen har den lite klent minne, så ja har ett extrernt minne på 512 mb?!? Är inte säker men tror det är så... känns bäst att ha löst minne för telefonbok osv så man kan kopiera till datorn, så slipper man en massa strul den dan den går pajj...
i övrigt så har ja inte lärt mej allt än, menyerna är olik Nokias som ja är van... blir lite så när man varit insnöad på Nokia i säkert 6-7 år :???:
jag har haft den i bröstfickan på huggar blusen när ja röjjer å hugger å den har inte visat ngra tendeser till att få sämre prestanda fast det är kallt å fuktigt...

sen en lite "gubbig" sak :lol: det är ett band med en typ karbinhake som medföljer som man kan montera på telefon, lätt att haka fast i en av bältesögglorna på arbetsbyxorna å låta telefon glida ner i en av fickorna, då vore det fan om man skulle tappa den :lol:

ja d va d ja kom på nu :P

   TS
Avatar Fallback

Re: mobiltelefoner....

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49193 Innehar också en B2700.
Är kanon nöjd med den. hade en m110 innan men den sa upp sig innan jul.
Är en ganska stor skillnad mellan M110 och B2700, med m110 så fick man vara glad om man kunde ändra någon form av relevant inställning men på b2700 så kan man ändra det mesta så man får luren att fungera som man vill :grin:
Annars fungerar den bra... behöver inte ladda batteriet mer än en gång per vecka men då ligger den mest i fickan och väntar på att bli använd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).