Skördare

Rottne H21D

124 inlägg 49456 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432036 Hur går den i grövre skog? Den där pinnskogen på filmen klarar vilken maskin som helst.

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Fredrik Reuter  
#432047 Ja, när den då går, då går den!
Fin film!
Annars är det nog än häftigare i grövre skog. När jag besökte en av Värmlands H21:or för snart två år sedan sade den ena föraren att H21:an gick optimalt i 0,9 fub och över...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

rocky  
#432060 Okej tack Fredrik för den infon. En annan tanke jag har är vilket aggregat som säljs mest med H21. Egs 706, LogMax eller SP?

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#432061 Helt rätt fredrik, vid medel på 1m3 och mer är den ju oslagbar. Men som tidigare sagt, de ska ju funka också....

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Blivande snickare  
#432299 Gillade också filmen, mjukt kört! :-BD

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

jannee  
#432300 Vill att larsoniskogen gör en film när han avverkar grovskog, även s.k. pattagranar kan vara av intresse.
M.a.o. sådana granar som en annan gör av med 2 tankar på innan man är klar :oops:

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#432364 Kommer inom en framtid!

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432450 Känner igen till viss del att rottne är lite ovilliga att ta tag i vissa problem...
Första gången vi märkte det var ju när den fantastiska lösningen med smörjfri kran visade sig inte vara så bra... Blev ganska snabbt glapp i vippleden.
När vi var i kontakt med rottne om detta så hade dom ingen konkret lösning att komma med, utan frågade istället hur vi tänkt lösa problemet? Nya plastbussningar håller ett halvår till ett år så det är ingen långsiktig lösning.

Vi har även haft problem med att det gått av bultar i skarven på vagnen vid bakkardan, samma där dom hade inget att komma med.
Man får komma på egna lösningar.

Trodde det skulle vara lättare att få gehör för problem med rottne då det är en liten tillverkare, jämför då med komatsu, men det tycker jag inte det är, tvärtom på komatsu tycker jag dom gör allt dom kan för att lösa det problem man har.

Däremot traktor city Piteå som är våran servicelämnare är duktiga, dom gör vad dom kan, duktigare reparatör än Peter som skruvar där är nog svårt att hitta :smile:

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#432480 Ja synd att det ska vara så, man tänker ju att det ska bli personligare och att man ska ha mer inflytande hos mindre tillverkare, men så är det inte riktigt. Bra att eran ÅF är bra, vår är ju helt ok, men som jag skrivit tidigare är det ju rottne som byggt maskinen så borde ju ligga i deraa ansvarsområde att se till att maskiner motsvarar kundernas förväntningar. Hoppas fler missnöjda rottne kunder och förare skriver av sig så vi kan nyttja våran konsumentmakt.

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432563 Jag skrev en uppskattande kommentar till din film Larsson, men den togs bort.
Vet ej varför?

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#432570 Ja det va någon forum fe som va här och trollade bort lite inlägg. ...

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432579 Vi är riktigt nöjd med f18 över det hela, mycket fin maskin med bra kapacitet, alla som kört den gillar den, vi jag kört och jämfört med både komatsu och en 1910g och f18 står sig ruggigt bra mot de andra i många avseenden.

Men det är just det där när nånting är dåligt så är det svårt att få gehör.
Om tex komatsu haft en smörjfri kran som visde sig bli glapp så skulle det gått ut ett servicemeddelande att det ska åtgärdas, dom hade då garanterat inte bara låtit kunden lösa det.
Dom har ju insett att det inte var så bra för på kranen på nya f18 f20 så sitter det smörjnipplar.

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#432588 Instämmer med det sista! Kul att 18 går bra :-BD

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Fredrik Reuter  
#432605
Röjkvist skrev:Jag skrev en uppskattande kommentar till din film Larsson, men den togs bort.
Vet ej varför?


Hej,
Någon i moderatorgruppen flyttade ur de inlägg som diskuterade vidare på att någon skrivit nedsättande om filmen. Du hade citerat ett av inlägg Röjkvist och då tror jag att moderatorn valde att ta bort även detta för att fokusera på kärnämnet. Vi ber om ursäkt om det ställde till det!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

totte  
#432947 Jo, det var jag som gjorde det, ursäkta att ditt åkte med Röjkvist, borde redigerat där i stället men missade.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).