Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kranman P25 i första gallring?

334 inlägg 153250 visningar 51 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

värmSkog  
#428296
Ingarhs skrev:Ble fortalt at jeg var nr 10, bestilte også i mai. Budsjettet tillot ikke diesel, men bestilte med store hjul og drag. Hadde håpet at det skulle bli en liten førjulspresang.


Har du fått någon processor än? Jag tänkte att det är lika bra att fråga så du inte glömmer bort att berätta för oss :wink:

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

axwell  
#428319
värmSkog skrev: Ingarhs skrev:
Ble fortalt at jeg var nr 10, bestilte også i mai. Budsjettet tillot ikke diesel, men bestilte med store hjul og drag. Hadde håpet at det skulle bli en liten førjulspresang.



Har du fått någon processor än? Jag tänkte att det är lika bra att fråga så du inte glömmer bort att berätta för oss :wink:


@Ingarhs stämmer in i kören, hur blev det ? plus bokstäerqwertyuiopasdfghjklzxcvbnm,

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

Ingarhs  
#428337 Hei, min plass i køen var nok ikke nr. 10 men 14 :sad: , så det vil si levering i uke 6. Så noen bilder eller erfaringer har jeg ikke enda desverre. Bilder og erfaringer kommer så fort jeg har den i hus :grin:

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

henrikett  
#428371 Kommer med rapport så fort jag fått hem å testat den [emoji16]

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

värmSkog  
#428375 Kanon, Ska bli intressant att få höra hur det funkar sen när ni har kommit igång

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

Fredrik Reuter  
#432424 Hej,
Ny video från Kranman med Kubota diesel.

Har de fått bättre fart i denna version?


Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

Hema  
#432457 Tycker det är ett klart bättre flyt hos operatören, men nu efter andra titten så nog upplever jag det iaf som om maskinen går bättre med dieseln. Osäker på vinschhastigheten, men den håller bra fart.

Hade funderingar om att sätta aggregatet på en Hjulhäst (då man redan står), men jag tror Kranman har lyckats bra med sin bärare. Kanske får vi se en flistugg på, såsom Alstor kan utrusta sina?

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

Ferguson system  
#432458 Ja, det virker som at det går raskere. Kan også se ut som at de har byttet sagmotor og gått over til Iggesund sverd.

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

Ferguson system  
#432460
Hema skrev:Hade funderingar om att sätta aggregatet på en Hjulhäst (då man redan står), men jag tror Kranman har lyckats bra med sin bärare. Kanske får vi se en flistugg på, såsom Alstor kan utrusta sina?


Skulle tro at det går bra å sette p25 aggregatet (uten bærer) på en hjulhest. Hjulhesten er vel bygd på chassi/henger fra Kranman om jeg ikke tar helt feil.

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

Hema  
#432471
Ferguson system skrev:
Hema skrev:Hade funderingar om att sätta aggregatet på en Hjulhäst (då man redan står), men jag tror Kranman har lyckats bra med sin bärare. Kanske får vi se en flistugg på, såsom Alstor kan utrusta sina?


Skulle tro at det går bra å sette p25 aggregatet (uten bærer) på en hjulhest. Hjulhesten er vel bygd på chassi/henger fra Kranman om jeg ikke tar helt feil.

Jo det stämmer bra, men frågan är om man kan få till en tillräckligt god mannöverposition. Har haft funderingar på att starta en tråd Kranman Bison vs. Hjulhästen..

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

henrikett  
#437131 Då var maskinen hemma [emoji1] Blir hårdtestning i morgon.
IMG_1486752735.154647.jpg

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

Ingarhs  
#437133 Gratulerer, jeg må vente til torsdag... fyll gjerne på med bilder [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

sundelius  
#437135 Lova nu att ni inte går in i er bubbla och glömmer bort oss.
Är väldigt nyfiken på intryck och erfarenheter från någon "oberoende "

Avatar Fallback

Re: kranman p25 första gallring?

henrikett  
#437139 Ska försöka å komma med lite intryck å bilder

Användarvisningsbild

Re: kranman p25 första gallring?

värmSkog  
#437258 Vad har du valt för tilläggsutrustning? Dom större hjulen ser jag ju på bilden att du har valt iaf.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).