SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Sågtimmer

Sågverken i Götaland: Vida snart ikapp Södra

19 inlägg 29132 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sågverken i Götaland: Vida snart ikapp Södra

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432021
Torbjörn Johnsen skrev:Egentligen skulle nog Tvärskog/Andrewex varit med i listan. Jag kunde dock inte hitta några aktuella produktionssiffror för sågen i Tvärskog. Sågar Andrewex lika mycket som Rörvik gjorde innan @Chainsaw Charlie eller har dom dragit ner?


60 000 kubikmeter ska dom såga årligen

Användarvisningsbild

Re: Sågverken i Götaland: Vida snart ikapp Södra

Torbjörn Johnsen  
#432836 Nu är tabellen i början av tråden uppdaterad med Holmen (Braviken) som ju faktiskt ligger i Götaland samt Wallnäs och Tvärskog (Andrevex).

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågverken i Götaland: Vida snart ikapp Södra

Vedproducent  
#433087 Sågverk med mer än 60000 m3 som redovisas?

ATA Timber 6 st sågverk med 335000 m3. Det blir mindre än 60000 m3 i snitt/sågverk.

Användarvisningsbild

Re: Sågverken i Götaland: Vida snart ikapp Södra

Torbjörn Johnsen  
#433092 @Vedproducent: Jag hade 0 kbm på Sandsjöfors men det var med som ett av de sex sågverken. Vet inte om de sågar idag eller bara hyvlar? Eller möjligen byggs om/uppgraderas? Det är ju mitt i ett skifte där Sandsjöfors och Rörvik ekonomiskt finns med i Rörvik Timbers bokslut för 2015 men inte i Rörvik Timbers produktionskapacitet i tabellen. Omvänt så finns i alla fall Rörviks produktionskapacitet nu med i tabellen för ATA Timber.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).