Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Logbullet

122 inlägg 63483 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sv: Logbullet

Fredrik Reuter  
#340486 Ny video på och från LogBullet.


Användarvisningsbild

Re: Logbullet

Sidekicknicke  
#390520 Vet man något mer om denna? Tänker om försäljning år på g.

Avatar Fallback

Re: Logbullet

longben  
#390530 Enligt deras fb-sida så är de första 2 sålda och nästa under arbete.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Logbullet

Sidekicknicke  
#390534 Skriver de något om priset? Om någon har sett den i verkligheten, hur lik är den en alstor?

Användarvisningsbild

Re: Logbullet

finnjonte  
#431552 Förra lördagen fick jag provköra den.Har ingen erfarenhet av andra liknande maskiner att jämföra med...men faan vad häftig grej det var!!! :grin: Jag är kär!Ska krossa ungarnas spargisar nu tror jag :mrgreen: Standard Logbullet kommer ju med 6x8 drift,men går även att få som 8x8!tror jag satsar på 8x8 för säkerhets skull!

Användarvisningsbild

Re: Logbullet

Sidekicknicke  
#431559 Var fick du provköra någonstans? Maskinen verkar väldigt kort, finns den i olika längder?

Vad var det som va bra??

Avatar Fallback

Re: Logbullet

Hema  
#431562
finnjonte skrev:Förra lördagen fick jag provköra den.Har ingen erfarenhet av andra liknande maskiner att jämföra med...men faan vad häftig grej det var!!! :grin: Jag är kär!Ska krossa ungarnas spargisar nu tror jag :mrgreen: Standard Logbullet kommer ju med 6x8 drift,men går även att få som 8x8!tror jag satsar på 8x8 för säkerhets skull!

Prisbild?

Avatar Fallback

Re: Logbullet

john85jj  
#431572 Men priset står ju!

Avatar Fallback

Re: Logbullet

Hema  
#431598
john85jj skrev:Men priset står ju!

Men då jag inte var den enda som undrare och du uppenbarligen hade infon, hade det väl varit lika enkelt för dig att skriva det, istf att bli irriterad?

http://www.logbullet.com
Logbullet price in Finland (=Nordic country in the top of Europe) without IVA is 23 900 euros (29 636 euros including IVA in Finland).

På vissa bilder, ser det ut som om det kommit ett nyare timmerrede där det ser ut som om bakre boggien hamnat lite längre bak.

Användarvisningsbild

Re: Logbullet

finnjonte  
#431629 Fick testköra i Salo i södra Finland.timmervagnen går att få med utdragbar förlängning som tillval.motorn var tyst men kraftig,kranen mjuk att köra även för den ovana.gillade skarpt hur robust och stryktåligt allt verka vara.inget plast och blingbling!enda nackdelen jag hitta var om föraren är väldigt lång så kan de bli trångt för benen.jag är 185 lång och funkar nog för mig.

Avatar Fallback

Re: Logbullet

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431635 Som jag ser det så är det ett antal saker som behöver ändras på den där maskinen.
1. Huven är för hög för att man ska se bra.
2. Hytten är för låg och för kort
3. Avståndet mellan hjulen är för kort. Går inte att montera kedjor på dom där hjulen som det ser ut.
4. Lastutrymmet är för kort. Man vill kunna få på några 5 meters stockar även om man normalt sett inte kör sådana.

Avatar Fallback

Re: Logbullet

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431639 Ser att den har en utskjutbar del som gör det möjligt att köra 5 meters längder. Tror i alla fall att boggin skulle behöva åka lite bakåt.

Användarvisningsbild

Re: Logbullet

finnjonte  
#431643 Maskinen jag körde hade kedjor på åtminstone en axel bak...minns ej hur de var på framaxlarna.huven var ej ett problem enligt mig,men hytten kunde kanske vara rymligare för riktigt stora förare.

Avatar Fallback

Re: Logbullet

john85jj  
#431736
Hema skrev:
john85jj skrev:Men priset står ju!

Men då jag inte var den enda som undrare och du uppenbarligen hade infon, hade det väl varit lika enkelt för dig att skriva det, istf att bli irriterad?

http://www.logbullet.com
Logbullet price in Finland (=Nordic country in the top of Europe) without IVA is 23 900 euros (29 636 euros including IVA in Finland).

På vissa bilder, ser det ut som om det kommit ett nyare timmerrede där det ser ut som om bakre boggien hamnat lite längre bak.

Sorry, är inte alls irriterad, menade inte att retas

Användarvisningsbild

Re: Logbullet

Logbullet  
#433421 Hello & Sorry that I write again in English. Thus I can read Swedish - nobody could understand my written Swedish. Or message would be pretty short.

Logbullet is still active, the best way to follow what is going on is to "like" Logbullet in facebook: https://www.facebook.com/logbullet/ .

Logbullet could be delivered with longer "load room". My supplier cuts rear frame steel beam from 6 meters long item, if someone needs longer "load room", no problem. With hydraulic drive that kind of issues are easy to solve. Machine is primary made for 3 meters long wood. I can sell as an accessory component to make load room longer. I'm 180/90 and I can fit to the machine. Some people who did purchase the machine are longer than I'm. There is enough space also for wheel chains.

I'm not sure if my last video was already here. I will shoot more videos now when I got my own machine back. My machine was six months in test drive, I was full day updating & manufacturing machine so it was better that someone was driving and testing machine. Here is the video:


Thanks for "finnjonte" about comments. I have build three years machine as an full day job, it has being long road but now when I look the machine I can feel that it was worth it.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).