Uppvärmning

Vedpanna installation och köp

18 inlägg 11150 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vedpanna installation och köp

r93  
#431121 Hur funkar det med vp och varmvatten?

En arbetskamrat som eldar med ved fick en stockholmare som granne nyligen, och samtalet kom in på uppvärmning.

Stockholmaren undrade hur i hela friden han kunde elda med ved när han inte har någon skog!

Svaret blev det att innan satt där en oljepanna, men borrhålet sinade, så oljan tog slut, och nu köper han billig ved av grannbonden. :lol: :lol: :lol:
Stockholmaren svarade: det var som fan................
Han har tre döttrar och säger att det är guld med vedpanna för duscharna går för fullt hela tiden.

Användarvisningsbild

Re: Vedpanna installation och köp

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431174 Inga problem med varmvattnet för min del, men så har jag inga döttrar som bor i duschen heller... :wink:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vedpanna installation och köp

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431428 Ja vp har helt klart en nackdel vad det gäller vv. Varmvatten ska ju hålla 55grader och COP på vp är ganska dåligt vid dessa temperaturer.
I folders m.m. har jag sett att man ibland räknar energiförbrukning för vv med lägre temp. Detta borde dock inte uppfylla BBR.

Jag aldrig fått problem med vv och kör då på "normalläge".

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).