Traktorer och processorer

Timepeng stegmater

5 inlägg 2728 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timepeng stegmater

Sti L  
#429960 Har noen der ute forslag på hva man bør forlange i timepris? For min del luter det mot Niab 5-15 om det betyr noe.Begrunn gjerne,og om noen har kjørt på leiebasis hva tok dere i betaling?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Timepeng stegmater

Torbjörn Johnsen  
#430630 Jag har inte så mycket koll på rimliga priser @Sti L, speciellt inte i Norge :mrgreen:
En Hyproanvändare jag träffade tog 500 svenska kr/timme för Hypron med traktor och en gubbe. Här i Sverige skulle man behöva ta ut 250-300kr/timme (+ moms 25%) för gubben/sig själv för att få en dräglig ersättning efter skatt och sociala avgifter. Sen kan det ju se olika ut hur man räknar per timme för traktorn och Niaben. Beror ju lite på hur många timmar man kör med Niaben per år och om den är ny eller gammal. Samma med traktorn också. Det borde finnas en del medlemmar här som kan ge bättre prisindikationer än vad jag kan. Kanske t o m från Norge?

Avatar Fallback

Re: Timepeng stegmater

Ferguson system  
#430638 Timepris for en mann pleier å ligge på mellom 400-500 kr/t eks. mva etter hva jeg har erfart. Det vil selvfølgelig variere litt ettersom hvor i landet man holder til.
Pris på utstyret avhenger av hvilke maskiner/redskap man har, og hva man føler at man må sitte igjen med for å dekke opp for evt. lån/leasing, slitasje, forsikring, vedlikehold, drivstoff, osv.

Kan tenke meg at du bør ha min. 600 kr/t eks. mva for mann og maskin.

Avatar Fallback

Re: Timepeng stegmater

Sti L  
#430652 Tolker det sånn at det blir fra 100-200 kr/timen? Eneste jeg har priset på timer er traktor/vogn,vogna er etter mitt skjønn billig men gjør at traktoren blir dyr.Tror at om jeg skal få jobb hos bønder må man ligge lavt,er nok mere å hente hos hytteeiere/utbyggere,kraftselskap o.s.v. Er ikke helt komfortabel med å gjøre forskjell på da,men takker for konkrete tips!

   TS
Avatar Fallback

Re: Timepeng stegmater

rikard_e  
#430691 Har tagit pris per kubik på vissa ställen. Då har jag lagt mig något högre än skördarpriset. Minns dock inte vad jag fick senast.. Går ju att räkna ut.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).