Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kontaktproblem med Keto Forest

24 inlägg 9952 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kontaktproblem med Keto Forest

läresbo  
#430357 hej
jag har ett Keto Forest aggregat som jag plockar av och på en Malva 460 kombi från 2012
varje gång detta aggregat ska monteras på igen så har det tappat kontakten med Motomit datorn och startar ej upp. jag har haft ute service på detta men problemen kvarstår. har endast kört ca 200 timmar med aggregatet på 4 år så det är inte utslitet. vad ska jag göra för att slippa ta ut service från Svenljunga till Uddevalla varje gång jag ska starta gallringsuppdrag?



   TS
Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

hfab  
#430369 Ring Johannes på vimek. Han brukar vara duktig på Keto.
Hur är 460n att hugga med? Behöver du mycke vikter på för att få den stabil?

Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

ulfgustav  
#430377 Hej
Har du köpt aggregatet via Malva så kontakta dem, har du köpt det från annan leverantör så kontakta dem.
Rimligt då du köpt utrustning är att du skall få proffsig service och support från den som levererat.
Ställer inte leverantören upp så borde du kanske förmedla den informationen hit på forumet

Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430382 Inte samma panel men uppbyggnade är väl samma.
Menar du att de tappar kodningen ut till MCCn?
Eller vad blir de för felmeddelande?

Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

läresbo  
#430434 Tack för tipsen
Vätska i däcken och en ekstock på vagnen gör det stabilare.
Jag har kopplat isär och ihop elen med samma resultat, Bildskärmen säger att jag ska stänga aggregatet och sedan trycka enter, men aggregatet svarar inte på kommando från spakarna och det händer inte något.
Trycker jag på enter direkt så blir Bildskärmen röd och texten ingen kontakt med aggregatet kommer upp.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430452 Vad har dom gjort för att få igång aggregatet?

Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

Havd  
#430454 Har också ett keto aggr. Haft samma problem 2 gånger sista veckorna. Då har det räckt med att bryta
huvudströmmen och starta om. Då har det funkat igen.

Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430457 Har du kabelproblem ut?
De är 6+ en jord ut, ett av paren är bussanslutningen i canbus system och de ändra 2 paren matar givare o ventiler

Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

läresbo  
#430486 Man kopplade in en dator och felläste koderna och sedan sa man att en kabel var felkopplad men det är inte ändrat något på datorerna i aggregatet så tror inte på det, det måste finnas någon form av batteri som minnesbackup och hur länge räcker det.? Och kan man byta dator?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

läresbo  
#430488 Jag har även försökt att bryta strömmen och att koppla in en kortare kabel mellan dator och aggregatet enligt rekommendation men inget hjälper

   TS
Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430492 Min är ca 10år gammal i Arbron och där sitter inget batteri vad jag vet så jag antar att det är ett eprom som håller minnet ändå.
Mitt står okopplat över ett halvår utan problem

Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

lutfisk  
#430497 Men vad har fått det att funka när du väl får igång det?

Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

läresbo  
#430506 Service från en serviceställare i Svenljunga,
Jag har använt aggregatet när jag köpte det 2012-13 därefter hat det varit avställt tills i mars 2016 få fick jag samma fel och efter besök av service fick man igång aggregatet.
Jag skotade ut virket och även lite annat under hösten och nu var det dags att börja gallra igen.
Ska ta lite foto på felkoder på skärmen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

läresbo  
#430785
1484564650_keto_1.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Kontaktproblem med Keto Forest

läresbo  
#430786 bilderna ska vara tvärtom.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).