Motorsåg och handhållet

Husqvarnas nya kombidunk...

217 inlägg 112745 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#429833 Ja, det är detta systemet. Just nu håller det på att byta ägare men jag HADE pipen min hittar inte den, tyvärr.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430254
0470 skrev:Det finns en vinterpip till nya dunken.

Jag märkte det idag :oops: :oops: Den låg i en låda den inte borde legat i, jag hade totalt glömt att den ingick i köpet.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430257 det enda som är bra med husqvarnas nya kombidunk är att påfyllningshålen är rakt upp! piparna är värdelösa enlig mig! deras 15 litersdunk med automatpip däremot är riktigt bra! :-*

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Hema  
#430262
Huggarn skrev:det enda som är bra med husqvarnas nya kombidunk är att påfyllningshålen är rakt upp! piparna är värdelösa enlig mig! deras 15 litersdunk med automatpip däremot är riktigt bra! :-*

Har deras 15L till min ATV och kan bara instämma.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430266 har numer ca 8 st tror jag! å tankar upp dom med 2t alkylat på okq8 ,å då räcker det ca en vecka eller två ibland! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

johan eriksson  
#431119
Ekhagas trädfällning skrev:Ja, det är detta systemet. Just nu håller det på att byta ägare men jag HADE pipen min hittar inte den, tyvärr.


Och nu har de nått fram till sin nya ägare! :grin:
Frågan är om någon har pipen som ska sitta på dunken att sälja?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

bodaedet  
#431120 Kan ha någon kvar. Ska kolla

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

halvproffs  
#431157 Har nu sågat itu dunkarna och laborerar med lite olika lösningar för jag vill kunna dela dom åt. Blir det bra får det bli bilder annars bortskänkes skiten. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

johan eriksson  
#431241
bodaedet skrev:Kan ha någon kvar. Ska kolla


Tack :P

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431265 Jag gillar kombidunken som funkat bra i många år. Fram tills det kommer nåt jag gilla mer behåller jag de jag har. Har lite pipar o grejer så skulle inget spektakulärt hända så har jag nog så jag klarar mig så länge jag vill hålla på med dem.
Har en i var färg och en 6l till röjare med klingförvaring.

Det där flulite verkade inte så dumt. Det såldes genom nåt tillbehörs företag med men jag kommer inte ihåg vilket just nu.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#433692 Jag har hittat det felande locket. Skickar den till dej Johan i veckan.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

johan eriksson  
#433742 Tackar :smile:

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475006 Til mitt bruk så fungere denne her desidert best: http://www.stihl.no/STIHL-produkter/Ben ... l-3-l.aspx men har kjøpt påfyllingsstryta for bensin og olja, Hos husqvarna så går alltid strytene sund etter ei stund pluss at strytene begynnna å fuska på gjengene

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#808913 Skulle tanka röjsågen förut och det läcker ut bensin. Ser då att båda piparna har spruckit ovan gängan.
Får man nya av Husqvarna, för det måste vara en rejäl felkonstruktion eller val av material?
Återförsäljaren på orten verkade ha noll koll. Den är köpt på annan ort för en del år sedan.
Den gamla dunken med vansinnig påfyllning på sidan har aldrig gått sönder i piparna men är ju opraktisk istället.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

DrW  
#808927
lm skrev:Skulle tanka röjsågen förut och det läcker ut bensin. Ser då att båda piparna har spruckit ovan gängan.
Får man nya av Husqvarna, för det måste vara en rejäl felkonstruktion eller val av material?
Återförsäljaren på orten verkade ha noll koll. Den är köpt på annan ort för en del år sedan.
Den gamla dunken med vansinnig påfyllning på sidan har aldrig gått sönder i piparna men är ju opraktisk istället.

Har lite gett upp på den dunken. Spruckit två gånger för mig precis som du beskriver. Gått tillbaka till den gamla.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).