Traktorer och processorer

Elfel?

29 inlägg 10484 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Elfel?

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#429026 Mmm, meka i vinterkyla tar emot.
Lycka till!

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Elfel?

halvproffs  
#455293 Service av traktorn idag och tog då bort sidoplåtarna och då fick jag se orsaken. Vid generatorn sitter nån sorts skyddplåt som kablaget från generatorn har skavt mot och orsakat en kortslutning så att plasthöljet på kablarna brunnit upp en dm utan att jag känt någon röklukt.
Konstigt att det har laddat ändå. Ska försöka hinna fixa det i helgen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Elfel?

Brorsan  
#455311 I dom lägena känns det bra att det finns huvudströmbrytare som används när man går ifrån maskinen!
Det hände något liknande för mig på hydreman på +kabeln till starmotorn, efter det vart jag noggrannare med brytaren #:-s

Avatar Fallback

Re: Elfel?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455325 Har alltid parkeringslyset alltid påslagna på traktorn o grävarn just för att komma ihåg att alltid slå av huvudbrytaren

Avatar Fallback

Re: Elfel?

Brorsan  
#455331
gnisten83 skrev:Har alltid parkeringslyset alltid påslagna på traktorn o grävarn just för att komma ihåg att alltid slå av huvudbrytaren

Jag gör likadant.

Avatar Fallback

Re: Elfel?

tallen100  
#455335 Ni kommer aldrig ut och har slut på ström...? :d

Avatar Fallback

Re: Elfel?

Brorsan  
#455343
tallen100 skrev:Ni kommer aldrig ut och har slut på ström...? :d

Jo absolut- men det händer mer sällan nu :d

Avatar Fallback

Re: Elfel?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455345 Nä faktiskt inte, blev riktigt duktig på att slå av när jag började göra så

Avatar Fallback

Re: Elfel?

tallen100  
#455348 Jo bara man har vant sej så, gissar att jag själv skulle ha lärt mej efter ca tre urladdade batterier :lol: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Elfel?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455355 Ställer maskinerna i en maskinhall så de syns så väl att bel är på

Användarvisningsbild

Re: Elfel?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455455 Jag lämnar blinkrampen igång, så ser man tydligt.

Avatar Fallback

Re: Elfel?

Robertberg  
#455536 Elektrisk huvudströmbrytare i hytten, antingen med summer eller i nyckeln funkar rätt bra det också :wink:

Användarvisningsbild

Re: Elfel?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455569
Robertberg skrev:Elektrisk huvudströmbrytare i hytten, antingen med summer eller i nyckeln funkar rätt bra det också :wink:

Jo den borde sitta i nyckeln, men min är sån där tidsfördröjd som man trycker en knapp i instrumentbrädan och sen
tar det tre minuter innan den släcker.

Användarvisningsbild

Re: Elfel?

halvproffs  
#598614 Bumpar tråden så ni ska få svaren. Köpte ny generator till slut och monterade den i somras så nu fungerar laddning och varvräknare.
Tankmätaren fungerar nu och det var det att kabeln lossnat vid givaren. Enkelt fel men mycket skruvande.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).