Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 679940 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#428358 Vad är det för band du har? Kanske är samma underhållningspunkter iaf?

Samt har man ofta snö kan det vara bra att ha en kälke/pulka med dragsele o schaklar eller vad de nu heter. Är själv på jakt av en sådan. Kan man lägga sågarna och alla huggartillbehör och sedan bara dra ut till skogs för vinterns gallring eller motsvarande.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#428365
Hema skrev:Vad är det för band du har? Kanske är samma underhållningspunkter iaf?

.


Det är lite äldre Tatou 4S. Har fungerat väldigt bra i många år, men tyvärr lite oälskade tills nu! :roll:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#428366
Uvskogen skrev:Edit: Måste få berömma en väldigt serviceinriktad åf som jag haft i en 10 år. Det är Bobergs båt o motor i Falun.


Det är bra om lätt oförskämda när man kommer in och ska ha reservdelar till sin utombordare och man hör dem skrika från lagret "har dom kvar den där än "

Tråkigt för dig med alla haverier men man lär sig varefter och ingen blev skadad

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#428368
Uvskogen skrev:
Hema skrev:Vad är det för band du har? Kanske är samma underhållningspunkter iaf?

.


Det är lite äldre Tatou 4S. Har fungerat väldigt bra i många år, men tyvärr lite oälskade tills nu! :roll:
Tatou ska ju va bra grejer. Hoppas de blir bra igen efter lite lagerbyte, lycka till och starkt kämpat idag!

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#428369
Vardon skrev:men man lär sig varefter och ingen blev skadad

Jomen lagret skar sej ju :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#428412
tallen100 skrev:
Vardon skrev:men man lär sig varefter och ingen blev skadad

Jomen lagret skar sej ju :mrgreen:


Då ska man ringa skf i Göteborg, de har inte bara ett kullager utan även ett kul lager....

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

svampbob  
#428426
Uvskogen skrev:
Hema skrev:Vad är det för band du har? Kanske är samma underhållningspunkter iaf?

.


Det är lite äldre Tatou 4S. Har fungerat väldigt bra i många år, men tyvärr lite oälskade tills nu! :roll:


Mina har gått i tre säsonger nu så kanske säkrast att jag kollar lite innan jag monterar dit banden.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

stone66  
#428429 Kan berätta om en gång för länge sen när jag skulle sätta julgranen på fot.
Bodde då i ett hus med ganska lågt i tak 2.10. Fram me tumstocken o börja mäta o dra av för julgransfot o spira så kommer frun in o lägger sig i.Ska du verkligen dra av så mycket ? Du det här klarar jag svarade jag o sågade av den. Det blev en jävligt liten gran det året skall väl tilläggas att jag hade smakat på julgroggen :wink:
Jag fick höra det rätt många år efter

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Blivande snickare  
#428443 [emoji38]
En riktig klassiker när den bättre hälften kommer å "blandar sig i" men man "nog tammefan kan själv!" :mrgreen:

Var en sommargäst här i knutarna som hade en vagn lånad (eller kanske hyrd, vet inte) å drog den med sin vw farmare ut till stugan, backade upp till dörren å kopplade loss.
För att ni ska förstå storyn så är det alltså en boggivagn typ byggarmodell med bromsar.

Nåväl, vagnen hade lastats med allehanda skräp å skulle sedan kopplas å köras bort. Mannen backar till medan frun visar å själva kopplandet går bra.
Sedan när han ska dra bort kärran niger bara bilen och gräver ner framhjulen.
Han blir arg, gasar mer men konstaterar att han måste flytta bilen varpå frun försöker säga nåt men han avbryter henne å säger att hon minsann inte ska lägga sig i.
Så, han kopplar loss, backar till i en annan vinkel, kopplar å gräver två gropar till i gräset.
När han ska flytta tredje gången avbryter frun honom "men du"
Hon får ett argt svar om vad fan det är hon vill varpå hon svarar "borde du inte koppla bort handbromsen först?" :mrgreen:

Har aldrig sett nån så skamfull och moloken [emoji38]

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#428513
svampbob skrev:
Uvskogen skrev:
Hema skrev:Vad är det för band du har? Kanske är samma underhållningspunkter iaf?

.


Det är lite äldre Tatou 4S. Har fungerat väldigt bra i många år, men tyvärr lite oälskade tills nu! :roll:


Mina har gått i tre säsonger nu så kanske säkrast att jag kollar lite innan jag monterar dit banden.


Se här! :D

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#428693 Tackar för den. :)

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#429840


Stäng hylsnyckelsatsen innan du ställer den upp.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#429843 Klassiker! :)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#429853
Mangan skrev:
1484214527_20170111_184048.jpg


Stäng hylsnyckelsatsen innan du ställer den upp.


På byggen skriver vi alltid på sidorna av lådan; Denna sida upp och denna sida ner. Sen håller jag ju med dig Mangan att stäng den innan du reser den :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#429858 I detta fallet hade jag lyckats lasta in den i bilen, köra och lasta ut igen innan jag upptäckte att den inte var stängd. :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).