Bilar

rost på ny Ford Ranger?

46 inlägg 38809 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

Skogstinsen  
#207008 Värmland, Åleby. Bilarna köpt i Munkfors. Vet inget annat än att båda varit vita. Det är nog solid, för finns vit i metallic på en ford pickup?

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236519 Då va Fårrden inne på verkstad nåra dagar får å få lite ny vit fuskfärg påkluddat - för andra gången, på samma ställen som förra gången..

Det kan ju varit så att de (annan firma) som lackade förra gången slarvade.. typ... enligt Ford iaf..

Men visst var det väl Ford själva som lackade den först, när den va ny i fabriken??

Nåja, vi får väl se hur länge den håller nudå.

   TS
Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

anersimyra  
#236550 Varför inte en Mazda frågades tidigare i tråden. Mazda har ännu ingen bil att leverera vid skrivande stund. Jag beställde en ny 2012, turligt nog gick jag in på nätet och kollade på just den bil jag beställt, det var den utgående modellen, att den nyaste som visades i broschyren ännu inte levereras till Norden " glömde" säljstället att upplysa om. Det får nog bli ännu en Fiat Strada, 18,000 mil, inte en rostfläck på den nuvarande, 0,51 liter blandad körning. Tyvärr har den ännu ingen 4WD, men den nya har i vart fall difflås. :smile:

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

svampbob  
#236554 Har du provat den med elektriskt difflås? Jag är också nöjd med min strada förutom att den saknar 4-hjulsdrift. Jag pratade med handlarn härom veckan och sa att jag skulle komma in och provköra den nya när det har blivit sämre väglag ute.

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

anersimyra  
#236556
svampbob skrev:Har du provat den med elektriskt difflås? Jag är också nöjd med min strada förutom att den saknar 4-hjulsdrift. Jag pratade med handlarn härom veckan och sa att jag skulle komma in och provköra den nya när det har blivit sämre väglag ute.
Nej ingen provad ännu, tittar man på konstruktionen så förstår jag inte hur man ska kunna montera en kåpa, kanske därför jag ännu inte sett de nya med. Jag tänkte nöta på min 06:a i förhoppning att den kommer med 4 WD som finns på Pandan.

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

anersimyra  
#236558 Drar nu och provar nya Stradan :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

Blivande snickare  
#236610 Hur gick det?

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

anersimyra  
#236614 Fiat har gjort bort sig med Stradan. Toppmodellens Adventures stora flak är 30 cm kortare än på den äldre, dubbelhyttens flak är: HELA 108 cm långt !!!!! Kåpa går inte montera, Worker och trekker modellen kan inte fås med difflås och inga rails på taket. Tyvärr Fiat, det blir ingen Strada, tänk om, tänk rätt och gör om. :oops: :oops:

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

anersimyra  
#236618 Det får fan bli en VAZ LADA :P :P :P

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

svampbob  
#236627 Det är kanske så att Fiat har riktat in sig på segmentet avdragsgilla shoppingbilar.

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

anersimyra  
#236636
svampbob skrev:Det är kanske så att Fiat har riktat in sig på segmentet avdragsgilla shoppingbilar.

Ingen tvekan att det gått åt det hållet, bilen är skitsnygg, särskilt Lumberjackmodellen. Den är: Särskilt lämpad för skogsarbete enligt Fiat ?????. Flak som en jävla matlåda. Fattar inte idioterna vilken succé det blivit med Pandas 4 WD med ett rejält flak :!: :roll:

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

Husqy346  
#236687 Verkar som om ford har genomgående uselt rostskydd på transportbilsidan.
Kvarndammen hade en Ford Transit connect av årsmodell 11 som de sålde för ett tag sedan .
Den hade inte ens tiotusen mil på mätaren och tröskelådorna var redan sönder rostade .
Jag tyckte det var underligt men inte nu efter att läst denna tråd

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

Totte-70  
#427857 Nu har det gått några år och jag undrar om ni tycker färgen är lika dålig fortfarande?

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

Imago  
#457028 Har en Ford Ranger modellen med bakvända bakdörrar silvermetalic år 2002. Rören på flaket till gummistropparna rostade efter en månad men ingen annan rost kan ev bero på att jag sköter den bra och tvättar den en gång per år vare sig det behövs eller ej...

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

anersimyra  
#457044 Avgassystemet på min 2013 ( uttagen dec 2015 ) är redan rostigt som räven, bilfan har enbart gått 3800 mil.. :cry:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).