Skogsröjning

Härligt väder!

17 inlägg 9262 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Härligt väder!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26797 Såna här dagar är det kanon att jobba i skogen! 5 grader varmt och solsken, inga mygg eller jordgetingar som stör :lol:
Synd bara att trakten vi är på är så betskadad, finns nån enstaka tall som klarat sig, sånt är inte kul även om det inte är min mark. Det går liksom inte att få fram en fin skog hur man än gör :(



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback
HotRodFranki  
#26804 Instämmer på alla punkter!
Jag bävar varje år inför getingsäsongen, de verkar gilla (hata) mig...

Användarvisningsbild
masterchief  
#26809 Det är en fin känsla när jordgetingarna kryper under kläderna :oops:

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26815 Farsan retade upp en hel svärm jordgetingar, rev av sig sågen fort som fan och flög fram i skogen men det hjälpte inte, han blev stucken av 15st som letade sig innanför skjortan...
Mygg stör inte mig, jag lärde mig stå ut med dem under uppväxten i norrbotten, men knotten är hemska :shock:

Det är därför det är så gött att röja på våren när solen äntligen börjar värma efter den långa vintern och man kan sitta och lyssna på fågelsången i pauserna, utan att störas av insekter, nästan så man blir religiös :lol:

De regniga, iskalla vårdagarna tänker vi inte på nu, va?

   TS
Avatar Fallback
HotRodFranki  
#26816
masterchief skrev:Det är en fin känsla när jordgetingarna kryper under kläderna :oops:

Det där är inget att skoja om!
Så jäkla obehagligt, brukar fanken ha mardrömmar året runt om de små djävlarna.

Användarvisningsbild
masterchief  
#26823 Det värsta är att man inte känner dem när man röjer för fullt förrän det är försent...
Hemska djur det där.
När jag gick heltid med sågen så fick man lätt en 10stick per sommar i bästa fall....
För att inte tala om när man sågar ned en billa som hänger i buskarna....

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29212 Jahapp, idag fick man klampa runt i snö igen. Ifs bara ett par cm men ändå, snö är snö :lol:

   TS
Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30136 Den här veckan har det varit grymt varmt och då blir det ju till att åka ut tidigare för att orka med ett dagsverke.
Igår kväll/natt provade jag att åka ut på kvällen istället och det gick rätt bra, blev snabbt svalt men så här långt söderut blir det för mörkt för tidigt, hann inte jobba lika länge som vanligt...

Nåja, man måste prova för att få veta, eller hur? :lol:

   TS
Användarvisningsbild
OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30137 Jag skulle prova att börja riktigt tidigt istället och sedan sluta då det blir för varmt.

Den här årstiden vaknar man vid solens uppgång och bara vänta på att gå till jobbet. Börjar låta som en gammal gubbe :)

Användarvisningsbild

Re: Härligt väder!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42780 Idag var det inte lika härligt som i första inlägget, ymnigt snöfall och temperaturen kring nollan...Håller på med förröjning och varje gång man fällde en gran fick man en massa snö i nacken, en gång blev visiret nerslaget av en fallande tall och jävlar va mörkt det blev med centimetertjockt täcke blötsnö på gallret :cry:

Man får ju frisk luft i alla fall :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re:

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42786
Palms skrev:Den här veckan har det varit grymt varmt och då blir det ju till att åka ut tidigare för att orka med ett dagsverke.
Igår kväll/natt provade jag att åka ut på kvällen istället och det gick rätt bra, blev snabbt svalt men så här långt söderut blir det för mörkt för tidigt, hann inte jobba lika länge som vanligt...

Nåja, man måste prova för att få veta, eller hur? :lol:


Pannlampa!

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Härligt väder!

Fredrik Reuter  
#508821 Härligt väder ja!

Tio år senare är det idag 25 grader varmt och sol! 😉

Avatar Fallback

Re: Härligt väder!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508827 18 grader och sol här, blir en fin orienteringsträning ikväll! :)

Avatar Fallback

Re: Härligt väder!

saekb  
#508839 Orientering
Var på ett utomhusmöte med Naturskyddsföreningen igår kväll vid NOKs stuga. Vi grillade korv och pratade och lyssnade på fåglar. Ett gäng från orienteringsklubben gav sig iväg på en träningsrunda vid 18.15. De kom tillbaka 20.15. Tyckte de såg lite trötta ut. Då hade vi precis smällt i oss sista korven.

Avatar Fallback

Re: Härligt väder!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508862 Blev en fin orineteringskväl här med, fast jag bara var ute 67 minuter. Lyckades hitta ett vägval under kranen på en gammal Rottne Rapid tvågreppare. 🙂

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).