Skogsvagn (Huggarvagnar)

FILMER - Skogsvagnar

587 inlägg 460604 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hasaro  
#417640 Kollade igenom igen efter ett bra och lätt att se exempel. Kolla klippet vid 1:59 när dom kör över stubben sett drån sidan. Håll ögonen i nederkant av filmen och grangrenarna där. Antingen har dom skruvat upp hastigheten eller har det plöstligt blåst upp till storm.

FTG
Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Jole  
#417643 Det beror på vinden från propellrarna på drönaren som filmar.

1478867723_dji-inspire-1-raw-dual-remote(233743)_1_normal_extra-0.jpg

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417784 Mja, transportkörningen på slutet var lite ryckig/uppsnabbad men nog var det en vacker film iaf.
Bra att de visade att man kan stå på sidan om kranfoten och köra, det är nog en bra lösning ibland.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

rokon  
#418661 KTS 8,5 ton lägger in den här då jag tycker kranen kommer till sin rätt i denna film, bra rörelseschema i närområdet bland annat.
Undrar hur kranföraren satt? :???: Är det 6,4 meters kranen eller 6,7 m? Nå det flyter på rätt bra.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

lbjordal  
#420050


Fortsatt litt interessert i denne patenten med tilt på draget. Ellers noen som har sett eller prøvd pfanzelt ?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420111 Rokon: Det är en 6,3 meters kran (föregångaren till 6,4). Jag tror att filmaren sitter på hyttaket då några gummistövlar skymtar runt 2:20 :-). Bra kört!

Morgan, K.T.S

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

victorbeck88  
#425287 Här kommber ett klipp på mitt ekipage

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JensSkoog  
#425303 Det vil vi ha mer av @victorbeck88 :-BD

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

rikard_e  
#425976 Fint ekipage, lagom stort på alla sätt och vis.

Och det man inte kan lasta på bredden får man lägga på höjden :grin:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

stektlök  
#425979
lbjordal skrev:


Fortsatt litt interessert i denne patenten med tilt på draget. Ellers noen som har sett eller prøvd pfanzelt ?


Behövs nog tilt på draget med tanke på de låga stödbenen..... :shock:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Jim_90  
#426018 Tack för den victorbeck88. Ditt ekipage harmonisera fint tillsammans och ser ut som valtran är i sitt rätta element. Blev glad att se :smile: enda jag väntade på var en kameravinkel innefrån hytt, had varit trevligt att se hur förarmiljön är

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

rokon  
#427137 Farma 6 ton vart det är filmat vet jag ej, ser ut som djungel eller näringsrikt ut i alla fall. Vad som är intressant här är förutom att som ni vet, lilla Farman saknar vagnsstyrning men den drages här av en midjestyrd lastare, Terex eller liknande. Och för att inte tala om den tillagda Irich musiken.
Farma Forestry Trailer

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

totte  
#427164 Ja, företaget Dave Power Plant ligger i Irland, grevskapet Cork, så den irländska musiken kan ha sin förklaring.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#427667 Denna gången gick lastningen snabbare än avlastningen. :wink: Blev lite onödigt snabbt tycker jag, får ha kortare mellan varje bild nästa gång. Alternativt annan placering av kameran.

Lastning:


Avlastning:

Vissa klagar över gnisslet från bromslänkar, här får ni dras med skramlet av en utsliten obromsad länk. :sad:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#427668 Kul att se, är det samma längd på alla stockar?
Jag tycker det ser ut som att du kör sparsamt med utskjutet, är det så och dina tankar om det?
Och varför var du ut och sprang där i pålastningsfilmen?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).