Skördare

Fmg 990, är jag ensam med denna maskin?

5 inlägg 4941 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fmg 990, är jag ensam med denna maskin?

erkandersgard  
#42688 Skulle vara kul att veta om det finns flera skördare av märket fmg 990(Timberjack) i detta avlånga land, eller om man är en ensamvarg med denna maskin. Vet att detta är en finskutvecklad Lokomo 990 som sedemera Fmg köpte upp. Detta är grundmaskinen till kommande 1270.



   TS
Avatar Fallback

Re: Fmg 990, är jag ensam med denna maskin?

erkandersgard  
#42711 FMG 990

   TS
Avatar Fallback

Re: Fmg 990, är jag ensam med denna maskin?

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42722 När jag var i frankrike för 8år sen så körde jag en 990 ett par veckor,
Har för mig att det var converterdrift på den.. Ingen höjdare med 762agg var för klen i kran men häftigt minne..

Avatar Fallback

Re: Fmg 990, är jag ensam med denna maskin?

erkandersgard  
#42769 Stämmer, sitter en Clark låda i maskinen. Sitter ett 762 på min, men har ej upplevt att den är klen i kranen. Men det sitter kortaste utskjutet på, så räckvidden är ju ganska begränsad, ca 8m tror jag. Har sett att det finns maskiner av min typ ganska frekvent utomlands, men ej någon i Sverige, men vi får se om det blir flera napp.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fmg 990, är jag ensam med denna maskin?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42790 Jo,men du har ju en nyare kran,parallellen kom ju först med 1270A-n,original på dom där var väl FMG 184 och en här i närheten hade en 185 kran men den där är bra mycket starkare än dom :D
Han ser ju bra ut så lycka till,åtminstone här i landet är många igång ännu :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).