Grävmaskiner

Investerade i en Volvo ec27C

18 inlägg 11961 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Investerade i en Volvo ec27C

henrik_1  
#426176
Slurfi skrev:Går det att svetsa på ett svetsfäste/grind på skopan direkt ovanpå det gamla fästet dels
så att det håller men även går att kapa lös i framtiden?
Annars tar det väl en hel dag att byta på 6st skopor för en verkstad 6st grindar + 8h = 10000:-?

Ja det springer nog iväg en del att göra det, o lite onödigt om s30 ändå håller.
Då är det lättare att bara byta fäste!
Kom på en grej jag kan göra för att få tiltmöjligheten, jag skulle kunna bygga om planeringsskopan jag har till hydraulisk, det borde nog verkstaden fixa där jag tänkt köpa snabbläste om jag bestämmer mig för att göra så.
Det kan nog inte bli så dyrt och då "bygger det inte på" som mellandelen gör.

   TS
Avatar Fallback

Re: Investerade i en Volvo ec27C

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426553 Många timmars svetsande det plus ordninggörande av tiltdel, kolla vad mellanskillnaden är på en med hydraulik,den utan är attraktiv för de med rototilt

Användarvisningsbild

Re: Investerade i en Volvo ec27C

henrik_1  
#426816
bengt.a skrev:Många timmars svetsande det plus ordninggörande av tiltdel, kolla vad mellanskillnaden är på en med hydraulik,den utan är attraktiv för de med rototilt


Det va ingen dum ide, kan ju kolla lite vad prisskillnaden mellan fast planerskopa och hydraulisk är. Kanske blir billigare och sälja den jag har och köpa en ny hydraulisk än o bygga om.
Tack för tipset

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).