Skotare

Krav för att köra skotare?

3 inlägg 5772 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Krav för att köra skotare?

Simonlindstrom  
#426757 Tjena nu är de så att ja undrar va de E för krav på å köra skotare å om de e svårt å få jobb?

Har inte gått klart grundskolan eller gymnasiet.

Började jobba när ja gick i 7:an å idag E ja 23år de ja gjort E å kört hjullastare å gått som anläggare! Å dom sista 4 åren har ja bara suttit å kört hjulgrävare! Så ja undrar lite va ja ska ta mig till?! Mvh Simon ☺



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Hej

tallen100  
#426767 Jo men då har du ju god maskinvana, så det ska väl inte vara omöjligt att kunna hoppa på någon skotare om någon behöver en förare. Fast just nu verkar det väl inte gå för högtryck med maskinerna, det är ju alltid enklare att komma in som ny om det är full fart och det saknas förare...

Avatar Fallback

Re: Krav för att köra skotare?

Kristian84  
#426804 De krav som dom flesta har idag är gröntkort. Där läser man om naturvård mm. Att lära sig köra skotare gör man ganska fort. Sen ska man kunna sortimenten, enligt mig ska man veta hur man apterar olika stockar för bästa kvalitet även om man kör skotare. Kunna läsa terrängen är inte fel heller. Man behöver inte kunna allt på direkten, men är man öppen för händelser och intryck så lär man sig snabbare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).