Arbetskläder för skogen

Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

27 inlägg 20152 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

frågande och vetande  
#409811 Vet någon om något av de nya kommer finnas i dam storlek? Tro mig att hitta bra blus och byxor till någon som är 160cm är inte direkt lätt. Ok om de är lite långa det går vanligtvis rätt lätt att åtgärda, men det brukar vara passformen somär åt pipsvängen.

Användarvisningsbild

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

Vardon  
#409812 EN 471 med klass x är väl som sagt inget krav. Däremot använder man tex klass 3 enligt SS EN 371 är min bedömning att du garanterat uppfyller kravet. Men även andra andra varianter är säkert tillåtna, men risken är att det kommer avgöras av domstol, och det kommer ske efter en olycka.

Kanske det kommer upp på tal i samband med rättegången i orbaden som Isteskog tipsade om, isteskog - En skogsbondes vardag

Avatar Fallback

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

Hema  
#409965 Fem olika modellklasser och jag som redan tyckte butikerna hade det tufft att visa upp tre..

Avatar Fallback

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

Kenthf  
#426139
frågande och vetande skrev:Vet någon om något av de nya kommer finnas i dam storlek? Tro mig att hitta bra blus och byxor till någon som är 160cm är inte direkt lätt. Ok om de är lite långa det går vanligtvis rätt lätt att åtgärda, men det brukar vara passformen somär åt pipsvängen.

Konmer damkläder me.

Användarvisningsbild

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

anersimyra  
#426145 Obegripligt att någon handlar dessa extremt överprisade produkter när man kan handla bra grejer på Jula.. :surp:

Avatar Fallback

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

tallen100  
#426147 :lol: Ja det är märket som gör det...

Användarvisningsbild

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

anersimyra  
#426159 Ja men va fan..Oregons svarta waipuabrallor är både svala och jävligt bekväma och priset är 999 kronor.

Avatar Fallback

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

tallen100  
#426160 Visst så kan det vara men är folk insnöade så är dom, blir lika förundrad varje gång när någon köper en gammal Merca för 250-300 hundratusen och sen får börja reparera, bättre att köpa en ny Skoda tex, bra kvalite vettigt pris och sprillans ny för mindre pengar. Men nähä då :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

svampbob  
#426251 Det där var en dålig liknelse ;-) Jag har en bekant som dom senaste åren köpt två nya skoda Octavia men i höstas fick han nog då det gick hål på växellådan. En bit från dubbelkopplingen hade lossnat och nött hål på lådan. Då åkte han och bytte den mot en drygt 20 år gammal E klass. Kvalitetsmässigt ett jättelyft.

Avatar Fallback

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

tallen100  
#426288
svampbob skrev:Det där var en dålig liknelse ;-) Jag har en bekant som dom senaste åren köpt två nya skoda Octavia men i höstas fick han nog då det gick hål på växellådan. En bit från dubbelkopplingen hade lossnat och nött hål på lådan. Då åkte han och bytte den mot en drygt 20 år gammal E klass. Kvalitetsmässigt ett jättelyft.

Jovisst är det kvalite i Mercorna men inte nog mycket för dom pengarna :mrgreen: om man bortser från att dom oftast rostar bort (blir förstås inte så illa i norr), plus den värdelösa bakhjulsdriften, och priset, så är Merca en bra bil :lol:

Användarvisningsbild

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

Buck  
#433349 Er det i praksis noen forskjell på 2017 modellene av technical og technical extreme i forhold til de gamle?

Skal kjøpe nye bukser, og lurer på om det er verdt å vente på.

Användarvisningsbild

Re: Nya skyddskläder från Husqvarna 2017

Fredrik Reuter  
#434160 Hej,
Nu kom lanseringen i form av pressrelease.

Nu uppdaterar Husqvarna sitt sortiment av skyddskläder. Här ser vi nyheten Tech-Knee, en förböjd knädel med förbättrat sågskydd och i vattenavvisande material. En annan efterlängtad nyhet är den special-designade skogsjackan för kvinnor.

Husqvarnas skyddskläder riktar sig både till proffs inom skogsbruk och till andra krävande användare. Nu har samtliga kollektioner upp-daterats med ny design och unika smarta funktioner som gör dem ännu säkrare och skönare att arbeta i.
Största nyheterna kommer inom Technical Extreme, Husqvarnas mest avancerade skydds-kläder för yrkesmän – och nu också för yrkes-kvinnor. För första gången lanseras Extreme-jackan i en efterlängtad dammodell, unikt designad för kvinnor som behöver bästa tänkbara skyddskläder till en aktiv arbetsdag.
Ännu en revolutionerande nyhet är byxor med Tech-Knee, en ny innovativ knäfunktion som skyddar effektivt utan att påverka rörelsefriheten. Hela knäområdet på framsidan av byxorna har förstärkts med extra sågskyddslager som formats efter knäet för att ge optimalt skydd oavsett arbetsställning. Nya vattenavvisande material både på insidan och utsidan av knäna ger bästa skydd mot väta. Hela Technical Extreme-kollektionen har även reflexskydd med reflekterande tyger och infällda band.
En annan spännande nyhet är byxan Robust, ett par extra slitstarka midjebyxor i Dyneema®, som är ett av världens starkaste fibermaterial. För den som behöver skyddskläder med hög komfort, som är lätta att röra sig i, har Technical-kollektionen utvecklats. Plaggen är gjorda i tunna, elastiska tyger med figurnära passform och förböjda knän och armbågar för att bli riktigt följsamma.
Functional- och Classic-sortimenten är för dig som ibland jobbar med skogs- och utomhusarbete. Här lanseras bland annat nya jackor med extra ventilation, fler fickor och bättre skydd för knän och anklar.


Lite mer bilder:

Bild


Bild


Bild


Bild

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).