Skogsnyheter

Bo Lindevall - Korvtaktiken

64 inlägg 13760 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425548
mikael_s skrev:
Niking skrev:Helt valfritt att klicka!
/Niklas

Hade man vetat att det bara är en länk till något kan man ju låta bli att klicka, men det vet man ju inte förrän man har klickat.

Kan man inte tänka sig att ange i rubriken att det rör sig om en länk? T.ex.
"LÄNK: Bo Lindevall - Korvtaktiken"
Eller
"LÄNKTIPS: Bo Lindevall - Korvtaktiken"

Inte alltid som det funkar, då det finns en begränsning i hur många tecken en rubrik har.

Dessutom så kommer det vid en ny tråd alltid upp förslag på "liknande" trådar. Det är förvisso en i grunden bra funktion, även om träffsäkerheten ibland lämnar en del övrigt att önska. Jag vill inte se en massa "liknande" trådar som har det enda gemensamma att rubriken inner orden "länk" eller "länktips".

De webbläsare och den app jag har i telefon, har en tillbakaknapp. Då blir det inget stort problem om du nu råkar vara allergisk mot mina länkar.
/Niklas

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

mikael_s  
#425560
Niking skrev:Inte alltid som det funkar, då det finns en begränsning i hur många tecken en rubrik har.

Dessutom så kommer det vid en ny tråd alltid upp förslag på "liknande" trådar. Det är förvisso en i grunden bra funktion, även om träffsäkerheten ibland lämnar en del övrigt att önska. Jag vill inte se en massa "liknande" trådar som har det enda gemensamma att rubriken inner orden "länk" eller "länktips".

De webbläsare och den app jag har i telefon, har en tillbakaknapp. Då blir det inget stort problem om du nu råkar vara allergisk mot mina länkar.
/Niklas

Jag är inte allergisk. Mitt inlägg var menat som ett konstruktivt förslag på hur man skulle kunna undvika att folk blir trötta på startade trådar som inte innehåller annat än en länk.

Men förslaget skulle kanske riktats till ägaren av forumet som också bestämmer reglerna för hur vi skall posta på forumet. @Fredrik Reuter

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425564 Rätt märklig diskussion det har blivit. Å ena sidan Niking som vi alla gillar att han nyhetsbevakar
Å andra sidan Niking som inte gillar att några av alla dessa som redan gilla det han gör, vill att han skickar med en kortfattad introduktion till länken.
Jag skulle vara rysligt smickrad och lite stolt! [emoji2]

Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425567
mikael_s skrev:
Niking skrev:Helt valfritt att klicka!
/Niklas

Hade man vetat att det bara är en länk till något kan man ju låta bli att klicka, men det vet man ju inte förrän man har klickat.

Kan man inte tänka sig att ange i rubriken att det rör sig om en länk? T.ex.
"LÄNK: Bo Lindevall - Korvtaktiken"
Eller
"LÄNKTIPS: Bo Lindevall - Korvtaktiken"

Strax under trådrubriken står även kategori, står det då skogsnyheter är det bara att undervika.

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425572
mikael_s skrev:
Niking skrev:Inte alltid som det funkar, då det finns en begränsning i hur många tecken en rubrik har.

Dessutom så kommer det vid en ny tråd alltid upp förslag på "liknande" trådar. Det är förvisso en i grunden bra funktion, även om träffsäkerheten ibland lämnar en del övrigt att önska. Jag vill inte se en massa "liknande" trådar som har det enda gemensamma att rubriken inner orden "länk" eller "länktips".

De webbläsare och den app jag har i telefon, har en tillbakaknapp. Då blir det inget stort problem om du nu råkar vara allergisk mot mina länkar.
/Niklas

Jag är inte allergisk. Mitt inlägg var menat som ett konstruktivt förslag på hur man skulle kunna undvika att folk blir trötta på startade trådar som inte innehåller annat än en länk.

Men förslaget skulle kanske riktats till ägaren av forumet som också bestämmer reglerna för hur vi skall posta på forumet. @Fredrik Reuter

Skulle tro att Fredrik redan läst ditt förslag.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Tosca  
#431298 Det innebär kanske ett merarbete, men det vore trevligt om ingressen stod med i första inlägget.

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431300 Japp, det är merarbete och ett synnerligen onödigt merarbete. För ingressen står ju redan i den länkade nyheten.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Tosca  
#431304 Ja, fast om länkandet ska följa någon branschstandard borde det ju vara snabbare med klipp o klistra än att skriva något eget?
Men dubbelarbete blir det ju när man behöver hämta både länk och text.

Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

tallen100  
#431306 Hur som helst så har länkarna minskat kraftigt sedan krånglet infördes.

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431307 Antingen länkar jag bara nyheten, eller så blir det ingen länkning alls från mig.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431309
tallen100 skrev:Hur som helst så har länkarna minskat kraftigt sedan krånglet infördes.

En korrekt observation. Bort med krånglet på skogsforum! :-BD
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

tallen100  
#431320 Ja det här gav ju inga positiva effekter eftersom länkandet i stort sett upphört.

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431321 Fast det var kanske det som var syftet med krånglet. :wink:
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

tallen100  
#431326 Jo det var ju flera stycken som inte ville läsa länkarna, men kände sej tvingade att klicka på dom ändå :roll:
Så några blev väl antagligen nöjda iaf...

Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

isteskog  
#431328 Jag länkar direkt i min " en skogsbondes vardag" Du för ordna en tråd som heter t ex Nikings nyheter ..... :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).